سردار امیری : در سومین هفته شهریور 13 درصد افزایش تصادفات مرگبار داشتیم

سردارامیری از رشد 13درصدی وقوع تصادفات مرگبار درسومین هفته شهریور درمقایسه بامدت مشابه سال پیش خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سردار امیری گفت : متاسفانه در پی وقوع 6 هزار و 700 فقره تصادف فوتی و جرحی در دو هفته اخیر، 350 نفر جان باختند و 8 هزار و 300 نفر هم مجروح و معلول شدند .

او از ابطال 1800 گواهینامه رانندگان حادثه ساز و توقیف 43 هزار دستگاه خودرو با ارتکاب دو تخلف همزمان و جریمه بیش از یک میلیون تومان در یک هفته اخیر خبر داد.

سردار امیری گفت: ابطال گواهینامه ، جلوگیری از ادامه رانندگی رانندگان حادثه ساز و توقیف 72 ساعته خودروی رانندگانی که مرتکب دو تخلف حادثه ساز همزمان می شوند در دستور کار جدی پلیس برای محافظت از جان هموطنان در جاده های کشور قرار گرفته است .

او افزود: متاسفانه با وجود همه اقدامات بازدارنده پلیس برای مدیریت سوانح رانندگی ؛ همچنان تصادفات مرگبار در روزهای پایانی شهریور در حال افزایش است .

سردار امیری 4 استان هرمزگان ، فارس ، کرمان و گلستان را با بیشترین تصادفات مرگبار بعنوان استان های قرمز اعلام کرد و از اقدامات سختگیرانه پلیس در جاده های مواصلاتی این استان ها خبر داد .

او مهمترین علل وقوع تصادفات مرگبار از میان 171 کد تخلف را در دو هفته اخیر انحراف به چپ ، سبقت و سرعت غیر مجاز اعلام کرد .

سردار امیری سرعت غیر مجاز و نبستن کمربند ایمنی را عامل وقوع 40 درصد تصادفات منجر به فوت بیان کرد .

او گفت: مهمترین علل پیشگیری از افزایش تصادفات مرگبار بر اساس تجربه میدانی پلیس و دنیا رعایت سرعت مطمئنه ، بستن کمربند ایمنی و رعایت صبر و حوصله در رانندگی است .

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از وقوع 26 درصدی تصادفات مرگبار شهریور در بین ساعات 16 تا 20 خبر داد و افزود : تاریکی و کاهش دید راننده ، خستگی و کم حوصلگی از مهمترین علل وقوع این تصادفات گزارش شده است .

703

کد خبر: 678627

وب گردی

وب گردی