خاطره بازی با دوبلور «معاون کلانتر» و «ارتش سری»

«زاده مهر»؛ مستند پرتره استاد ایرج رضایی به کارگردانی ابوالفضل توکلی شب عید غدیر از شبکه مستند سیما پخش می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، «زاده مهر»، دومین مستندی است که شبکه مستند با هدف پاسداشت صداهای ماندگار پس از «آقا جلال و مستر رابرت» پرتره جلال مقامی، تولید کرده است.

مخاطبان در این اثر با استاد ایرج رضایی دوبلور پیشکسوت در روستای گوراب زادگاه وی، در کنار خانواده و دوستانش، استودیو ساند فیلم از استودیوهای قدیمی دوبله در تهران، خیابان منوچهری و خیابان کوشک که زمانی مرکز دوبله فیلمهای ایران بوده و امامزاده صالح تجریش همراه می شوند.

رضایی نقش آفرینی های هنرمندانه ای در آثاری چون سریال «ارتش سری»، کارتون «معاون کلانتر»، سریال «مختارنامه»، سریال «روزی روزگاری» و اثر ماندگار پیتر سلرز؛ فیلم «پارتی» داشته است و «زاده مهر» به مرور خاطرات او می پردازد.

این هنرمند پیشکسوت که متولد ۱۳۱۴ در چالوس است، فعالیت هایی در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی و بازیگری را نیز پشت سرگذاشته است که در این مستند از آنها یاد می شود.

رضایی کار دوبله را از سال ۱۳۳۸ و مدیریت دوبلاژ را از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده و جلال مقامی دوبلور شناخته شده که رفاقتی 50 ساله با او دارد نیز در این مستند حضور دارد.

«زاده مهر» تولید جدید شبکه مستند سیما که اخیرا در مراسمی در فرهنگسرای ابن سینا با حضور مدیر شبکه مستند و هنرمندان عرصه دوبله رونمایی شد، دوشنبه 29 شهریور ساعت 22 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و سه شنبه 30 شهریور ساعت 10 بازپخش می شود.

508502

کد خبر: 678705

وب گردی

وب گردی