مددکاری اجتماعی در مدارس کشور گسترش می‌یابد

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: با استقرار کامل رویکرد « مدیریت مورد »، مددکاری اجتماعی در مدارس کشور ، گسترش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا ، نادرمنصورکیایی گفت : وزارت آموزش و پرورش، با هدف مداخله بموقع و موثر در فوریت های اجتماعی و به منظور مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی و عوامل مخاطره آمیز ، برنامه های گسترده ای را در مدارس و با رویکرد « مدیریت مورد » اجرا می کند که شامل مراحل غربالگری ، توانمندسازی ، مداخله مختصر و ارجاع می باشد.

نادر منصورکیایی گفت : از طریق مجموعه برنامه هایی که با این رویکرد در مدارس اجرا می شود ، تلاش ما این است که دانش آموزان در معرض خطر رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی ، بموقع شناسایی شده و خدمات مورد نیاز توانمندسازی و مددکاری به ایشان ارائه شود.

او افزود : از سال 1392 تاکنون ، به‌تدریج با تهیه و ارسال شیوه نامه و دستورالعمل های فنی ، برگزاری کارگاه های آموزشی و توانمندسازی کارشناسان مناطق آموزش و پرورش کشور ، اجرای مداخلات موردی و میدانی در مدارس ، زمینه های توسعه نظام ارجاع و مددکاری در سطح مناطق آموزش و پرورش فراهم شده است.

کیایی با بیان اینکه برنامه مددکاری اجتماعی در مدارس ، یک ماموریت و رسالت چندسازمانی است و نیازمند شکل گیری نظام ارجاع بوده و بخشی از «نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان» است ، تصریح کرد: با همکاری دستگاه ها و سازمان ها ، همچنین با استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ، ظرفیت های لازم برای استقرار مددکاری اجتماعی در مدارس ، با هدف توسعه خدمات مداخله بموقع و موثر در رفتارهای پرخطر ،عوامل مخاطره آمیز و فوریت های اجتماعی تهدیدکننده دانش آموزان ، گسترش پیدا نماید.

کیایی افزود : در سال تحصیلی 96-1395 ، برای گسترش مددکاری اجتماعی در مدارس ، اولویت هایی در نظر گرفته شده است که از جمله آن ، استمرار برنامه تدوین نقشه های خطرپذیری مدارس ، گسترش دوره های آموزشی « مدیریت مورد » در سطح مناطق آموزش و پرورش کشور ، افزایش نرخ پوشش برنامه « مدیریت مورد» در سطح مدارس و اجرای آزمایشی طرح «نماد» می باشد.

703/601

کد خبر: 678707

وب گردی

وب گردی