مدیران حداقل 15 ساعت کار مفید انجام دهند/تردد 300 هزار خودروی کاربراتوری در تهران

شهردار تهران با اشاره به اینکه مدیران جمهوری اسلامی ایران باید حداقل 15 تا 16 ساعت کار مفید در روز انجام دهند، گفت: هم اکنون 300 هزار خودروی کاربراتوری در تهران تردد می کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از 58 دستگاه واگن متروی تهران و حومه و ورود اولین سری اتوبوس‌های جدید تک کابین و راه اندازی سیستم نوین اتوبوس‌های برقی که صبح امروز (یکشنبه) در کارخانه واگن سازی تهران برگزار شد، اظهار داشت: امنیت موجود در کشور با وجود همه ناامنی های موجود در منطقه به برکت مجاهدت و رشادت بزرگ مردانی است که در دوران دفاع مقدس تلاش کردند و امروز نیز مدافعان حرم، زندگی آرام خود را رها کرده تا برای دفاع از مظلومان اسلام و قرآن جان و مال خود را فدا می‌کنند.

او با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر در اعماق زمین در مترو تهران فعالیت می‌کنند، گفت: حادثه کیانشهر اتفاق تلخی بود که بسیاری از همکاران ما جان خود را فدا کردند و انصافا آنها از مجاهدین خاموشی هستند که کسی تلاش انها را نمی‌بیند.

شهردار تهران گفت: رسیدگی به این حادثه را به طور جدی به حسینی تاکید کردم، این حادثه درس عبرتی بود تا چنین حوادثی که ممکن است در هر پروژه عظیمی رخ دهد کمتر اتفاق بیافتد، چرا که سرعت، دقت، صحت و ایمنی اساس کار ما بوده و ایمنی و امنیت مورد توجه ما است.

قالیباف تصریح کرد: در هر کارگاه و مجموعه‌ای حوادثی رخ می دهد اما نکته مهم این است تا حادثه پیش آمده در کمترین زمان ممکن کنترل شود تا خسارت و هزینه کمتری را بر مجموعه‌ها وارد کند.

شهردار تهران در ادامه گفت: همان طور که درویش می‌گوید از اول سال 95 تاکنون یک ریال هم از دولت نگرفته‌ام و یا اظهارات سنندجی که می‌گوید از سال 89 تا به حال هیچ هزینه‌ای را برای تامین حمل و نقل اتوبوس‌ دریافت نکرده‌ام و این در حالی است که بخشی از هزینه اتوبوسرانی بر اساس قانون باید تا 82 درصد به وسیله دولت تامین شود و 50 درصد هزینه‌های مترو نیز دولت باید تأمین کند.

قالیباف گفت: با شرایطی که عدم پشتیبانی کافی در داخل وجود دارد ما هم مانند بقیه سازمان‌ها و ادارات دچار تحریم بین المللی هستیم و همچنین در مجموعه شهرداری دو قفله هستیم، چرا که هم تحریم‌های بین المللی و هم تحریم حمایت از سوی دولت بر ما تحمیل می‌شود.

او افزود: اما با تکیه بر فرهنگ و روحیه جهادی و باوری که خداوند بر انسان قرار داده است اگر با روحیه تلاش و توام با عقلانیت و منطق سعی و تلاش کنیم، همه مشکلات ما حل و فصل خواهد شد، هر چند که روشی سخت و روشن است.

شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به وضعیت بد اقتصادی و عدم حمایت‌های دولت از مترو، ماهانه 200 هزار میلیارد تومان هزینه مترو می‌شود که این مصداق عینی اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت‌های درونی تکیه بر نیروی فعال، خلاق، تولید داخلی، سرمایه ایرانی است.

وی گفت: امروز در جمهوری اسلامی 8 ساعت کار به وسیله مدیران حداقل کاری است که باید انجام شود و یک مدیر باید بین 15 تا 16 ساعت در شرایط سختی که مردم در حداقل هستند کار مفید انجام دهد و اگر این گونه عمل شود خواهیم توانست تا معضل بیکاری را در جامعه حل و ریشه کن کنیم.

قالیباف تصریح کرد: ما در کشور علاوه بر واگن سازی تهران واگن سازی‌های دیگری را داریم که اگر مثل واگن سازی تهران خوب کار می‌کردند و روحیه کار و تلاش را داشتند یک بعد از کار حل می‌شد و بسیاری از تجهیزات مترو در داخل تولید می‌شد.

او افزود: امروز اگر از من بپرسند که مهمترین چالش شهر تهران از نظر شما چیست، خواهم گفت آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی است.

شهردار تهران گفت: محوریت و مسئولیت رسیدگی به آلودگی هوا به عهده دولت است و باید برای کاهش این معضل بزرگ شهری تمامی دستگاه‌ها را با یکدیگر هماهنگ نماید و برنامه ریزی‌های لازم را جهت کاهش آن در دستور کار خود داشته باشد.

قالیباف تصریح کرد: من بارها گفته‌ام آلودگی‌ هوا قابل حل است و اگر مسئولیت بررسی این معضل از سوی دولت و مسئولان به شهرداری سپرده می‌شد سال به سال سیر نزولی کاهش آلودگی هوا به شکل محسوس تری از سوی مردم احساس می‌شد، اما متاسفانه در سال گذشته علی رقم اعلام آمادگی ما برای حل این چالش بزرگ شهری، مسئولیت آن به ما داده نشد، این در حالی است که شهرداری تهران منطقی‌ترین علمی‌ترین برنامه مشخص را از جهت کمی و کیفی برای کاهش آلودگی هوا در برنامه خود دارد.

او افزود: با این وجود مسئولیت کنترل آلودگی هوا را دولت خود بر دوش گرفته است و ما نیز خوشحالیم و باید شاهد اتفاقات مهمی در این رابطه باشیم.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما به عنوان شهرداری و بر اساس فرهنگ جهادی کار را رها نکردیم و نزدیک به 100 کیلومتر خط مترو را راه اندازی کردیم و تا پایان این دوره مدیریت شهری به طور کامل به بهره برداری می‌رسد و به این معنا است که توجه به مساله آلودگی هوا یکی از ارکان اساسی و اصلی شهرداری است و همچنین در این راستا اقدامات ایجابی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی را پیش گرفتیم و در آغاز سال تحصیلی جدید روزانه 300 هزار ظرفیت به حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

قالیباف گفت: امروز 7 قطار به خط 3 مترو وارد می‌شود که عمدتا نیازمندان و قشر کارگری و کم درآمد جامعه از آن استفاده خواهند کرد و راه اندازی و استفاده از این قطارها موجب کاهش هزینه و وقت شهروندان می‌شود و دولت نیز علاوه بر تلاش‌های شبانه روزی همکاران من در مترو قول داده است که برای راحت تر نمودن حمل و نقل عمومی شهروندان 1200 واگن را تهیه کنند.

او تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی خود به نوعی باعث کاهش آلودگی هوا می شود.

قالیباف تصریح کرد: امروز نزدیک به 300 خودرو کابراتوری در شهر تهران عبور و مرور می‌کنند که بالغ بر 40 درصد آلودگی هوای تهران را تولید می‌کند که باید هر چه زودتر از چرخه خارج شوند.

او افزود: شاید مردم توان خرید موتورهای برقی را نداشته باشند، اما باید استفاده از موتور سیکلت را ممنوع کنیم چرا که موتور سیکلت‌ها بیشترین آلودگی هوا را منجر می‌شود.

شهردار تهران گفت: امروز ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران از مهمترین اهداف شهرداری است و یکی از چالش‌های بزرگ ما رفع و کاهش آلودگی هوا است.

قالیباف گفت: ما نیز باید دست به دست دهیم تا در کنار دولت که مسئولیت کاهش آلودگی هوا را بر عهده دارد با هم مشارکت کنیم تا زندگی با نشاط‌ تری را برای مردم ایجاد کنیم.

703

کد خبر: 678709

وب گردی

وب گردی