درخواست شکوری‌راد از مرجع قضایی برای مطالعه پرونده‌اش/دسترسی به پرونده برایم امکان پذیر نیست

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه اجازه مطالعه پرونده‌ به من داده نشد، گفت: در همین رابطه نامه‌ای به رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران نوشته و امیدوارم این مشکل برطرف شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،علی شکوری‌راد در ارتباط با پرونده‌اش اظهار کرد: پرونده ای برای 7 نفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب تشکیل شده که 12 روز پیش، شش نفر از ما به اتفاق وکلای خود به دادگاه مراجعه کرده و کیفرخواست خود را دریافت کردند. در آن زمان من نتوانستم در دادگاه حاضر شوم.

وی ادامه داد: چهارشنبه هفته گذشته من به دادگاه مراجعه کردم و کیفرخواست به من ابلاغ شد؛ اما وقتی درخواست کردم پرونده ام را مطالعه کنم رئیس دادگاه با این موضوع مخالفت کردند و گفتند باید وکیلی مورد تایید قوه قضائیه داشته باشید تا بتوانید پرونده را مطالعه کنید.

شکوری راد خاطرنشان کرد: با توجه به ماده 351 آیین دادرسی متهم می تواند پرونده‌اش را بخواند؛ با توجه به اینکه من وکیل ندارم در حال حاضر دسترسی به پرونده برایم امکان پذیر نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: نامه‌ای خطاب به رئیس دادگاههای انقلاب تهران نوشته ام که امروز تحویل‌شان خواهم داد. در این نامه درخواست کرده‌ام تا این مشکل برطرف شود.

وی یادآور شد: در مراحل تحقیق که قاعدتا باید سختگیری بیشتری باشد من اجازه داشتم در جریان پرونده قرار بگیرم و قسمتی از آن را مطالعه کردم؛ اما الان که حساسیت نسبت به مرحله تحقیق کمتر شده این اجازه به من داده نشد و من فکر می کنم این روندی برخلاف رویه دادرسی است.

شکوری راد در پایان گفت: با توجه به اینکه من وکیل ندارم و هنوز هم تصمیمی برای داشتن وکیل ندارم فکر می کنم بر اساس قانون باید این مشکل برطرف شود والا امکان دفاع موثر از من گرفته می شود.

203/201

کد خبر: 678727

وب گردی

وب گردی