حریرچی:7 هزار و 700 تخت اورژانس فعال در ایران وجود دارد/نیروهای اورژانس از 78 میلیون نفر پرستاری می‌کنند

قائم مقام وزارت بهداشت درباره وضعیت اورژانس های بیمارستانی گفت: هم اکنون 7 هزار و 700 تخت اورژانس فعال در کشور وجود دارد که در قالب 730 بخش اورژانس عمومی و تخصصی به مردم خدمات رسانی می کند.در حال حاضر اورژانس ها از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار هستند و در کمتر از 6 ساعت به وضعیت همه مراجعان رسیدگی می شود اما برخی از بیماران به علت کمبود تخت بستری بیمارستانی در اورژانس دچار مشکل می شوند. 

به گزارش خبرنگار سلامت ایسکانیوز، ایرج حریرچی در مراسم چهل و یکمین سالگرد تاسیس اورژانس کشور گفت: شاید تصورش هم سخت باشد که یکی از نیروهای اورژانس 30 سال از عمرش را در راه خدمت رسانی به مردم در زمان بحران صرف کرده باشد اما نیروهای اورژانس از 78 میلیون ایرانی پرستاری می‌کنند و این عمل بسیار شایان توجه است زیرا بسیاری از مسئولان ما به امید بیداری این افراد می خوابند.

او ادامه داد: نیروهای اورژانس با توجه به شرایط کاری سخت و ساعات کاری زیاد نیاز به حمایت معنوی و روانشناختی دارند و وجود یک بسته حمایت روانی برای ساعات فعالیت و همچنین ساعات استراحت نیروهای اورژانس به عنوان سرمایه‌های نظام سلامت ضروری است .در عین حال باید یک کار اساسی در زمینه ساعت‌های کاری زیاد که باعث فرسودگی نیروها می شوند انجام دهیم.

او افزود: 2 هزار و 232 پایگاه اورژانس در سراسر کشور وجود دارد که در آنها 12 هزار و 700تکنسین مشغول به کار هستند. با توجه به تمام این امکانات باید در جهت ارتقای ماهیت نرم و عملیاتی اورژانس برای موفقیت بیشتر و همچنین استمرار این موفقیت تلاش شود.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره مزاحمت های تلفنی اورژانس گفت:تماس های نامربوطی که برای اورژانس ایجاد مزاحمت می کند باید کنترل شوند باید در این زمینه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی های لازم به مردم صورت بگیرد .

حریرچی با اشاره به سوانح رانندگی در ایران گفت: سومین عامل مرگ و میر ایرانیان سوانح و تصادفات رانندگی است اما با توجه به این که بیشتر آسیب دیدگان سوانح و تصادفات رانندگی جوان هستند این حوادث بیشترین زمان زندگی کردن را از ایرانیان می گیرد.

او به اقدامات صورت گرفته در زمینه اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: بیشتر مرگ و میرهای جاده‌ای در جاده‌های فرعی و روستایی که دسترسی به آن ها دشوار است اتفاق می‌افتد و این موضوع ضرورت توسعه آمبولانس هوایی را مشخص می‌کند به همین دلیل قرار است 7 پایگاه اورژانس هوایی به 22 پایگاه موجود اضافه شود.

سخنگوی وزیر بهداشت با اشاره به عامل انسانی که مهمترین علت تصادفات است گفت: نسبت به دو دهه گذشته در کیفیت خودروها پیشرفت زیادی داشته ایم اما هنوز به کیفیت مورد نظر نرسیده ایم.

او درباره وضعیت اورژانس های بیمارستانی گفت: هم اکنون 7 هزار و 700 تخت اورژانس فعال در کشور وجود دارد که در قالب 730 بخش اورژانس عمومی و تخصصی به مردم خدمات رسانی می کند. در حال حاضر اورژانس ها از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار هستند و در کمتر از 6 ساعت به وضعیت همه مراجعان رسیدگی می شود اما برخی از بیماران به علت کمبود تخت بستری بیمارستانی در اورژانس دچار مشکل می شوند.

20106

کد خبر: 678729

وب گردی

وب گردی