ایجاد رشته های دانشگاهی مرتبط با اقتصاد مقاومتی در دانشگاه امام خمینی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد امام خمینی (ره) تهران گفت: رشته های دانشگاهی مرتبط با موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری در این دانشگاه ایجاد می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، محمدرضا گروسی روز یکشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با دانشگاه علمی کاربردی واحد امام خمینی (ره) تهران در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.
او گفت: در حال حاضر رشته کسب و کار در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به رشته های این دانشگاه اضافه شده و سه رشته دانشگاهی دیگر نیز برای ترم بهمن ماه طراحی شده است.
او افزود: همچنین برنامه ریزی جدی برای رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه انجام شده است.
گرسی ادامه داد: ما باید در راستای اقتصاد مقاومتی رشته های خاص برای کاربردی کردن مشاغل داشته باشیم به همین منظور 18 رشته جدید کاردانی و کارشناسی به رشته های این دانشگاه افزوده شده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد امام خمینی (ره) تهران افزود: اکنون 10 مرکز فعال با هشت هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید جهت تحقق بحث اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی صورت گیرد.
گروسی ادامه داد: همچنین قرار است روز ششم مهرماه بزرگترین جشن فارغ التحصیلی جامعه شاهد و ایثارگر با حضور رئیس بنیاد شهید و وزیر علوم برگزار شود.
او ارتقای سطح علمی جامعه ایثارگران، بهره مندی از نخبگان و صدور گواهینامه برای شرکت در کلاس های آموزشی در قالب پودمان را از مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد.
علی عباس کمری رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر نیز در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت این واحد دانشگاهی، افزایش همکاری های علمی، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه نخبگان و افراد سرآمد در حوزه های علمی و پژوهشی، استفاده از ظرفیت و توانمندی اعضای مرکز دانش پژوهان برای تاسیس پارک علم و فناوری از اهداف این تفاهم نامه است.
این تفاهم نامه سه ساله به امضای علی عباس کمری رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و محمدرضا گروسی رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد امام خمینی (ره) تهران رسید.

703

کد خبر: 678762

وب گردی

وب گردی