امیرعبداللهیان در دیدار سفیر سوریه در تهران چه گفت؟

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل از هرگونه اقدام برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه حمایت کرد و گفت: اقدام جنگنده های آمریکایی در هدف قرار دادن نظامیان سوریه قویا محکوم است.

به گزارش ایسکانیوز،حسین امیرعبداللهیان در دیدار عدنان محمود سفیر سوریه در تهران بر تداوم حمایت همه جانبه کشورمان از ملت و دولت سوریه در شرایط کنونی تأکید کرد.
وی با ابراز تاسف از سیاست های منطقه ای آمریکا تصریح کرد: آمریکا و همپیمانان منطقه ای اش همواره به دنبال تقویت گروه های تروریستی در سوریه هستند و رفتار آمریکا نشان می دهد که آتش بس اعلام شده در سوریه در همین راستا است.
مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای حامی گروه های تروریستی در منطقه باید در سیاست های قبلی خود تجدیدنظر کنند و بدانند که ادامه این روند به ضرر آنها و تمام کشورهای منطقه خواهد بود.
امیرعبداللهیان افزود: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم مراودات پارلمانی فیمابین تأکید ویژه ای دارد.

سفیر سوریه تهران نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که برای حل بحران در سوریه از هیچ فعالیت سیاسی و دیپلماتیک فروگذاری نکرده است.
عدنان محمود با انتقاد از اقدام نظامی آمریکا علیه نیروهای مسلح سوریه و همچنین مواضع دوگانه آمریکا در مقابل گروه های تروریستی افزود: حمایت آمریکا و متحدان منطقه ای آن از گروه های تروریستی مانند جبهه النصره نشان دهنده دوگانگی و عدم جدیت شان در مبارزه با تروریست ها است.
وی همچنین بر توسعه و گسترش همکاری های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: دیدارها و رایزنی مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور می تواند به توسعه همکاری ها و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بسیار کمک کند.
سفیر سوریه در تهران از سفر رئیس مجلس جدید این کشور به تهران در آینده خبر داد.

201/201

کد خبر: 678836

وب گردی

وب گردی