ایران و ارمنستان بر گسترش همکاری ها تاکید کردند

تهران و ایروان در دیدار و گفت گوی قائم مقام وزارت خارجه کشورمان و معاون وزیرخارجه ارمنستان بر گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل و ترانزیت تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی سرمدی باتاکید بر گسترش همکاری های تهران و ایروان، ابراز امیدواری کرد اختلافات موجود منطقه ای از طریق گفت وگو هر چه زودتر حل و فصل شود.
وی با اشاره به روابط خوب دو کشور، گفت: ایران در امتداد سیاست اصولی همکاری نزدیک و دوستانه با همسایگان خود، آمادگی کامل دارد تا روابط و همکاری های خود را با ارمنستان در زمینه های انرژی، حمل و نقل و ترانزیت، صنعت و تجارت گسترش دهد.
سرمدی، برقراری صلح و ثبات در منطقه را برای تمام کشورهای منطقه مهم و سودمند معرفی و ابراز امیدواری کرد: اختلافات موجود منطقه ای با توسل به گفت وگو و شیوه های دیگر مسالمت آمیز هر چه زودتر حل و فصل شود.
شاوارش کوچاریان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سیاست های دوستانه ایران، از گسترش روابط با ایران در زمینه های مختلف استقبال کرد و گفت: امید است با تعامل و همکاری نزدیکتر بتوانیم روابط دوجانبه را در زمینه های مختلف به سطح مناسبی برسانیم.
معاون وزارت خارجه ارمنستان یادآور شد: سیاست های بلند مدت کشورش با تغییر دولت ها عوض نشده و ارمنستان همچنان به دنبال اجرایی کردن توافقات قبلی و رسیدن به توافقات جدید با ایران برای گسترش هر چه بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف است.

201/201

کد خبر: 678838

وب گردی

وب گردی