بروجردی: درخواست های مکرر اتحادیه اروپا برای کسب اطلاعات جدید از تجهیزات هسته ای شگرد سیاسی تبلیغاتی است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعات به روز و کاملی از تأسیسات و تجهیزات هسته ای کشورمان دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علاءالدین بروجردی در واکنش به درخواست جدید اتحادیه اروپا مبنی بر در اختیار قرار دادن اطلاعات مربوط به لوله های روتوری سانتریفیوژها به آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران شفاف ترین کشور در عرصه جهانی است که تمامی فعالیت های هسته ای آن تحت نظارت آژانس از طریق دوربین ها صورت می گیرد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست جدید اتحادیه اروپا با فشار آمریکا و به عنوان یک حرکت سیاسی و تبلیغاتی منفی صورت گرفته است که آمریکایی ها از این طریق بتوانند تخلفات مکرر خود در اجرای برجام را پوشش تبلیغاتی دهند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آمریکا پیمانی را نقض می کند که خود آن را امضا کرده است، خاطرنشان کرد: اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی از مجموعه فعالیت های هسته ای شامل راکتورها و سانتریفیوژها به روز و کامل است و نیازی به اطلاعات جدید ندارند لذا این درخواست های جدید جز یک شگرد سیاسی تبلیغاتی نیست.
به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا قصد دارد از ایران بخواهد اطلاعات مربوط به لوله های روتوری سانتریفیوژها را در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی بگذارد.

205/201

کد خبر: 678869

وب گردی

وب گردی