حجت الاسلام عسکری: وابستگی دانشگاه به شهریه به مثابه وابستگی کشور به نفت است/ لزوم توجه به اقتصاد دانش بنیان

یازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با حضور حجت الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضا هیات امنا در سالن اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک عید ولایت و غدیر به مردم ولایت مدار خطه گرگان و گلستان که پیشینه چند هزار ساله نیز در تاریخ دارد گفت: منطقه گرگان و استان گلستان نماد عینی وحدت و برادری بوده و همیشه این مردم اعم از شیعه و سنی به رخداد غدیر به عنوان یک اتفاق اثرگذار و مبارک نگریسته اند.

وی ادامه داد : پیام غدیر، پیام همدلی، برادری و دشمن ستیزی است و همه وظیفه داریم این پیام ارزشمند و مهم را اشاعه داده و از غدیر غبار زدایی کرده و حقیقت غدیر را از نو نگه داریم.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، پیشینه علوی بودن مردم گرگان را یادآور شد و گفت: مردم نهج البلاغه را در کنار قرآن همواره مورد مطالعه قرار می‌دهند و براساس آموزه‌های حضرت علی علیه السلام در این کتاب می‌توان با اولویت به توسعه علوم انسانی پرداخت.

وی افزود: با توجه به انباشت حدود 40 درصد از رشته‌های دانشگاهی درگروه علوم انسانی این رشته‌ها می‌تواند در استان گلستان مورد توجه خاص قرار گرفته و میتوان رشته‌های چند نظمی مثل مدیریت اسلامی، فرهنگ اسلامی، اقتصاد اسلامی را در توسعه این رشته ها مدنظر قرار داد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی زیر ساخت‌های مناسب دانشگاه آزاد اسلامی گرگان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از حالت آموزش برای آموزش باید خارج شود و دانشگاهی با بیش از 5 میلیون 650هزار دانش‌آموخته اگر موضوع اقتصاد دانش بنیان را از ابتدا مورد توجه قرار داده بود ، امروز اقتصاد کشور در جایگاه بهتری قرار داشت.

وی با توجه به اهمیت دانش بنیان بودن همه امور در دانشگاه‌ها اظهار کرد:دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری بدنبال دانش بنیان کردن فرهنگ، مدیریت، اقتصاد، کشاورزی و نظام اداری است و دراین مسیر به عنوان نمونه، در تشکیل هیات‌های امنا، از حدود 500 نفر از چهره‌های نخبه استانی و ملی بدون رابطه استخدامی با دانشگاه بهره برده است و این افراد یک کمک فکری و حوزه مشورتی برای دانشگاه هستند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اختیاراتی که شورای عالی اتقلاب فرهنگی به هیات امنای استانی داده است، بیان کرد: چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی در استان به آرا و نظرات هیات امنای استانی وابسته است و باتوجه به سه رکن اساسی علم، فرهنگ و اقتصاد در دانشگاه، مصوبات هیات امنا می‌تواند دانشگاه‌ها را در این سه حوزه یاری کند.

نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به اولویت تحصیل بدون دغدغه خانواده شاهد و ایثارگردر دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بیش از 70درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند ، بدون اینکه مستقیما وجهی به دانشگاه بپردازند و این بخاطر جایگاهی والایی است که ایثارگران در جامعه ایران و همچنین خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی دارند.

وی باتوجه به مواهب الهی و منابع طبیعی مناسب در استان گلستان و ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه‌های استان گفت: درامدهای مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان در واحدهای دانشگاهی با عنایت به کمک‌های سازمان مرکزی و مصوبات هیات امنا می‌تواند فرصت مناسبی برای عبور واحدها و مراکز از شرایط سخت مالی باشد.

علی عسکری وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجو را به مثابه وابستگی کشور به نفت دانست و افزود:این وابستگی باید با تعامل سازنده با مسؤولین شهری و طی را‌ه‌های اصولی با توجه به اقتصاد دانش بنیان جبران شود تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کند.

20101

کد خبر: 678886

وب گردی

وب گردی