علاقه یک فارسی آموز صرب به تاریخ ایران باستان

یک فارسی آموز صرب با بیان اینکه اولین بار است به ایران سفر می کند، گفت: آرزوی بزرگ من سفر به ایران بود که خوشبختانه این شانس را به دست آوردم که با ایران و مردم آن از نزدیک آشنا شوم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، «میراسلاو مشانُویچ» که در هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، در تهران شرکت کرد، با ابراز علاقه زیادش به فراگیری زبان‌های خارجی، گفت: زبان فارسی یکی از زبان‌های مورد علاقه من است که می‌خواهم آن را خوب یاد بگیرم.

وی ادامه داد: من به غیر از زبان فارسی با زبان‌های انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی نیز آشنا هستم و این زبان‌ها را هم دوست دارم.

مشانویچ درباره آشنایی با دوره‌های دانش افزایی بنیاد سعدی یادآور شد: استاد ایرانی ما، پس از معرفی دوره های دانش افزایی، فرم ثبت نام دوره را به ما داد و ما هم فرم را پر کردیم و در حالی‌که پنج نفر ثبت‌نام کردیم، سه نفر موفق شدیم از صربستان در این دوره حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: اولین بار است که در ایران حضور پیدا می‌کنم؛ آرزوی بزرگ من یک سفر به ایران بود، بنابراین از این که اینجا حضور دارم بسیار خوشحالم و به همه مردم صربستان خواهم گفت که ایران خیلی خوب است و آنها باید به ایران سفر کنند.

این فارسی آموز درباره تصورات و اطلاعاتی که قبل از سفر به ایران درباره کشورمان داشت، ‌افزود: من چند عنوان کتاب از ایران خوانده‌ام و اطلاعات زیادی درباره ایران دارم. در این کتاب‌ها نوشته شده، ایران کشور خیلی خوبی است و مردم مهربانی دارد. من خیلی خوشحال شدم وقتی توانستم در دوره دانش افزایی پذیرفته شوم؛ چون این شانس را به دست آوردم که ایرانی‌ها را از نزدیک ببینم.

مشانُویچ همچنین با اشاره به تاریخ ایران باستان، اظهار می کند: به تاریخ ایران باستان از جمله سلسله هخامنشیان، سوسا (شوش)، تخت جمشید و پاسارگارد علاقه زیادی دارم. متاسفانه تا الان نتوانستم به این شهرها سفر کنم، اما امیدوارم در سفر بعدی، به شیراز و این شهرها بروم.

میراسلاو مشانُویچ، که کشور خود را «سرسبز و خوش آب و هوا» معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: صربستان یک کشور کوچک با هفت میلیون جمعیت در جنوب شرقی اروپاست که مردمش به زبان صربی صحبت می‌کنند.

این فارسی آموز صرب درباره آشنایی مردم صربستان با زبان فارسی، گفت: مردم صربستان آشنایی اندکی نسبت به زبان فارسی دارند؛ فقط زمانی که جشنواره فیلم ایرانی، توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، هر ساله در صربستان برگزار می‌شود، مردم می‌توانند با تماشای این فیلم‌ها با زبان فارسی آشنا شوند. در این جشنواره حدود ده فیلم جدید از ایران نمایش داده می‌شود.

این دانشجوی صرب رشته داروسازی دانشگاه بلگراد با ابراز رضایت از برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در هشتاد و سومین دوره دانش افزایی زبان فارسی، عنوان کرد: از برنامه‌ای که بنیاد سعدی عرضه کرد، خیلی راضی هستم. برایم جالب است که وقت خالی کمی در این دوره داشتم و زمانم تلف نشد و این باعث شد که دوره مفیدی را سپری کنیم و زبان فارسی را خوب یاد بگیریم.

502502

کد خبر: 678891

وب گردی

وب گردی