گشایش رسمی آزمایشگاه همکار استاندارد در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان

با صدور مجوز از سوی اداره کل استاندارد استان قزوین، آیین گشایش آزمایشگاه همکار استاندارد صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان  برگذار شد. 

به گزاش ایسکانیوز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان تاسیس این آزمایشگاه را الگوی ارزشمندی از همکاری سازنده معاونتهای مختلف دانشگاه با حوزه ی پژوهش و فن آوری دانست و آنرا گامی عملیاتی از پروژه ی ایجاد مرکز تجارت بین المللی کشمش شمرد. ایشان با تاکید بر رسالت دانشگاه در آموزشهای کاربردی و کارآفرین از حضور تاثیرگذار صاحبان صنایع در دانشگاه خبر داد و گفت تفاوت این آزمایشگاه با سایرین در این اینست که اصحاب صنعت با دسترسی بر اعضا هیات علمی مجرب علاوه بر شناسایی مشکل در این آزمایشگاه می توانند از بررسی علل و ارایه راه کار نیز بهره مند شوند.

جهان بخشی در پاسخ به سوالی از خبرنگار آنا توضیح داد، ارتباط موثر دانشگاه با صنعت، به عنوان وظیفه ای در معاونت پژوهش و فن آوری تعریف شده تا ضمن آموزش کاربردی دانشجویان شرایط طراحی تحقیقات متناسب با نیاز صنایع را مهیا نموده و دانشگاه را در مسیر مناسبی قرار دهد. تاسیس آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو در آینده ای نزدیک خبری بود که ریاست دانشگاه در کنار دهها ظرفیت آزمایشگاهی و کارگاهی دیگر به آن اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به تاکید آیت الله هاشمی ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تقویت شبکه گسترده آزمایشگاههای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور تحت عنوان طرح ساها، این طرح را یک ظرفیت ملی خوانده و به توانمندی های آن در خدمت به اقتصاد کشور پرداخت.

جهان بخشی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه والدین بر شرایط دانشگاه محل تحصیل فرزندانشان، خاطر نشان کرد این دانشگاه با سابقه ای سی ساله آماده ارایه کیفیتی متفاوت بر جویندگان علم است.

نکته پایانی که ریاست دانشگاه در این مراسم به آن اشاره کرد ظرفیت این مرکز آزمایشگاهی در ایجاد منابع درآمد پایدار است که میتواند دانشگاه را در مسیر استقلال از شهریه دانشجویی کمک نماید.

فرماندار تاکستان در این مراسم از شهرستان تاکستان به عنوان پایتخت انگور کشور نام برد و با اشاره به تولید سالانه هشتاد هزار تن کشمش در این شهرستان با ارزش صادراتی قریب به یکصدو پنجاه میلیون دلار، به ضرورت ارتقا سطح دانش در تامین استانداردهای بین المللی تاکید نمود. سیاوش طاهرخانی از تلاشهای دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان در ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه قدردانی نمود و تاسیس آزمایشگاه همکار استاندارد در دانشگاه را فرصتی ویژه برای تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی دانست. وی ابراز امیدواری کرد در سالی که توسط مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده این فرصت زمینه رقابت موثرتر ایران در بازارهای بین المللی را مهیا سازد. لازم به ذکر است ایران پس از ایالات متحده و ترکیه، سومین صادرکننده کشمش در سطح جهان است.

انتظار میرود این آزمایشگاه ضمن تسریع فرآیند صدور گواهی استاندارد محصولات غذایی در شناسایی و معرفی استانداردهای سایر کشورها جهت رفع موانع صادرات محصولات غذایی، موثر واقع شود.

20101

کد خبر: 678892

وب گردی

وب گردی