مشاور رئیس جمهور وارد تبریز شد /افتتاح فاز نخست پالایشگاه رهام در منطقه آزاد ارس

مشاور رییس جمهور امروز (29 شهریورماه) با حضور هیاتی اقتصادی و جمعی از مدیران استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی از منطقه آزاد ارس بازدید می کند.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم فاز پالایشگاه رهام افتتاح و فاز دوم این مجتمع نیز با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و جمعی از مدیران صنایع نفت و انرژی کلنگ زنی خواهد شد.

بنابراین گزارش در سفر مشاور رئیس جمهور به منطقه آزاد ارس، پل ورودی هادیشهر، قاضی پور و حسن نژاد نمایندگان مجلس و عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد ارس افتتاح و به بهره برداری رسید.

در حال حاضر پالایشگاه رهام که در اسفند 92 تاسیس شد اقدام به تولید 300هزار تنی قیرکرد که با افتتاح فاز دوم این پالایشگاه می توان روزانه 50هزار بشکه نفت خام را در روز تولیدکند.

همچنین با افتتاح این پالایشگاه بازارهای صادراتی در کشورهای ارمنستان، گرجستان و کشورهای آسیای میانه را تقویت کرد این شرکت با استفاده از تجربیات مشاوران و متخصصین نیز به کارگیری از تکنولوژی روز دنیا توانسته خریداران مواد نفتی را به سمت خود بکشاند.

از اهداف این شرکت جذب بازارهای صادراتی، تقویت فرهنگ جهادی، اشتغال مولد و کاهش خام فروشی می باشد.

منطقه ازاد ارس هم اکنون در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته که دارای 51هزار هکتار وسعت است.

402/602

کد خبر: 678913

وب گردی

وب گردی