درخواست قصاص برای زن جوانی که در یک درگیری، همسرش را با چاقو کشت

زن متهم به شوهرکشی از اولیای دم درخواست بخشش کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرق، زنی که حین درگیری با شوهرش او را به قتل رسانده ‌است در جلسه دادگاه به پای پدرشوهرش افتاد و طلب بخشش کرد. پنجم تیر سال۹۴ از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره نزاع منجر به جرح به کلانتری نارمک اعلام و با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی ۲۶ساله، در نزاع با همسرش مورد اصابت چاقو قرار گرفته است که بلافاصله این شخص به وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل و پس از ساعاتی اعلام شد که به علت اصابت ضربه جسم تیز به ناحیه حساس سینه فوت کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم پس از حضور در اداره دهم به درگیری با همسرش و پرتاب ضربه چاقو به سمت او اعتراف کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از چندی پیش به رفتارهای همسرم مشکوک شده بودم؛ شب حادثه از او خواستم تا به بهانه تماس، گوشی تلفن همراهش را به من بدهد اما او از دادن گوشی ممانعت کرد و همین موضوع باعث آغاز جر و بحث میان ما شد؛ ناگهان همسرم به سمت من حمله‌ور شد و موهای سرم را کشید؛ من نیز که در آن لحظه کنترل خود را از دست داده بودم، ضربه‌ای را با چاقوی آشپزخانه به سمت او پرتاب کردم که به سینه‌اش برخورد کرد. درحالی‌که چاقو داخل سینه‌اش جا مانده بود، همسرم به سمت راه‌پله‌ها حرکت کرد و در راه‌پله روی زمین افتاد؛ صاحبخانه پس از اطلاع از موضوع، بلافاصله با ۱۱۰ و اورژانس تماس گرفت و همسرم را به بیمارستان بردیم اما او پس از مدت کوتاهی فوت کرد و مرا نیز به کلانتری بردند.

با توجه به این اعترافات بود که کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه چهار دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و خواستار صدور حکم قانونی شد.

سپس پدر و مادر مقتول در جایگاه حاضر شدند و از طرف خود و نوه سه‌ساله‌شان درخواست قصاص کردند.

پدر مقتول گفت: من آن‌قدری که به این دختر محبت می‌کردم به دختر خودم محبت نمی‌کردم و همیشه به فکر زندگی آنها بودم؛ پسرم خیلی خوب بود و تکیه‌گاه من بود؛ من درخواست قصاص دارم و رضایت هم نمی‌دهم.

وقتی نوبت به متهم رسید او گفت: من به شوهرم مشکوک شده‌ بودم گوشی تلفن را زمین نمی‌گذاشت و مرتب با کسی در تماس بود به او گفتم گوشی را بده، نداد و گفتم می‌خواهم تلفن کنم؛ گفت این گوشی مال من است و نمی‌دهم با هم جر و بحث کردیم من دستش را گاز گرفتم که گوشی را بگیرم و او هم من را زد؛ به آشپزخانه رفتم چاقو را برداشتم تا دوباره من را نزند. اصلا قصدم، کشتن او نبود؛ فقط با خودم گفتم تهدیدش می‌کنم تا این‌طوری از خانه بیرون برود و دعوا تمام شود؛ چاقو را پرت کردم. به جان فرزندم قسم می‌خورم که قصد کشتن نداشتم.

زن جوان درحالی‌که به‌شدت گریه می‌کرد به پای پدرشوهرش افتاد و گفت: به جوانی‌ام رحم کن به خاطر دخترم من را ببخش؛ من قصد کشتن او را نداشتم و فقط یک حادثه بود؛ اما پدر مقتول راضی به گذشت نشد.

سپس متهم در جایگاه حاضر شد و دفاعیات آخر خود را بیان کرد و گفت: از کاری که کرده‌ام خیلی پشیمان هستم؛ درخواست بخشش دارم و از پدر همسرم می‌خواهم به‌جای پدری که در کودکی از دست دادم برایم پدری کند و من را ببخشد.

با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

20104

کد خبر: 678916

وب گردی

وب گردی