وجود مشکلات روانی منجر به استفاده افراطی از اینترنت می شود

نتایج یک بررسی روی دانشجویان نشان می‌دهد استفاده افراطی از اینترنت می‌تواند حاکی از وجود مشکلاتی در سلامت روان آنان باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محققان کانادایی در مطالعه‌ای دریافتند: دانشجویانی که زمان زیادی را صرف کار کردن با اینترنت می‌کنند احتمال دارد به انواعی از مشکلات روحی- روانی دچار باشند.

در این مطالعه میزان زمانی که 254 دانشجوی سال اول دانشگاه مک‌مستر در انتاریو به استفاده از اینترنت اختصاص می‌دهند مورد ارزیابی قرار گرفت. به گفته محققان کانادایی استفاده از اینترنت طی 18 سال گذشته تغییر قابل توجهی پیدا کرده‌ است به گونه‌ای که تعداد بیشتری از افراد با استفاده از اینترنت کارهای خود را انجام می‌دهند و میزان زمان حضور در شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده‌ است.

محققان کانادایی در ارزیابی‌های خود روی این دانشجویان دریافتند 33 نفر از آنان به دلیل استفاده افراطی از اینترنت به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند و 107 نفر دیگر نیز به گونه‌ای دچار این مشکل هستند.

به گزارش یونایتدپرس، همچنین سلامت روان این دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد آنان در مدیریت کارهای روزمره‌شان مشکل دارند و میزان افسردگی، اضطراب و عدم تمرکز در آنان بیشتر است.

20104

کد خبر: 678966

وب گردی

وب گردی