اخطاریه برای پتروشیمی مبین ارسال شد/ بازرسان اعزامی در حال برآورد خسارت زیست محیطی هستند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با ارسال اخطاریه‌ای به شرکت پتروشیمی مبین خواستار پاسخگویی آنها شده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین دلشب مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفتگویی در خصوص خسارات زیست محیطی آتش سوزی ایستگاه تقلیل فشار گاز شرکت مبین در عسلویه، اظهار داشت: آتش سوزی ایستگاه تقلیل فشار گاز شرکت پتروشیمی مبین به عنوان تامین کننده آب، برق، گاز و نجار دیگر واحدهای پتروشیمی یک حادثه بسیار بزرگی بوده است.

او ادامه داد: به دنبال وقوع این حادثه مقدار زیادی گاز در جو طبیعت و محیط رها شده است.



مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: هر چند آتش سوزی پتروشیمی مبین در عسلویه یک حادثه بوده، اما مسئولان این بخش باید پاسخگوی رخداد هر گونه اتفاقی باشند؛ چرا که آنها باید با تجهیز امکانات لازم وقوع هر حادثه‌ای را پیش بینی، کنترل و مهار کنند.

دلشب گفت: ضمن ارسال اخطاریه به شرکت پتروشیمی مبین در جهت پاسخگویی با تشکیل کارگروه مخاطرات زیست محیطی و مدیریت بحران با حضور فرمانداری و مسئولان محیط زیست، در جهت برآورد میزان خسارت بازرسانی به منطقه اعزام کرده‌ایم.

گفتنی است، آتش سوزی ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین در عسلویه استان بوشهر در تاریخ 24/6/95 ساعت 10:25 ظهر به وقوع پیوسته و پس از 6 ساعت بطور کامل مهار شد البته چهار مصدوم بر جای گذاشت که سه نفر از آنها سرپایی درمان شده و یک نفر دیگر نیز به دلیل سوختگی 63 درصد به شیراز اعزام شدند.

703

کد خبر: 678996

وب گردی

وب گردی