می خواهید لاغرشوید؟ منتظر شنبه نباشید، ازهمین امروز شروع کنید

نیوشا یعقوبی*

کافی است فقط چند کیلوگرم اضافه وزن داشته باشید و به یک مراسم دعوت شوید آن زمان است که احساس می کنید دنیا بر سرتان خراب شده است و علاوه بر دغدغه های لباس و کفش ، به فکر این می افتید که در مدت زمان محدود چگونه می توانید وزن خود را کاهش دهید.

بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند ممکن است در چنین شرایطی به نزدیک ترین عطاری مراجعه کنند و به دستور فروشنده روزی چند بار از کپسول های رنگارنگی استفاده کنند که مشخص نیست چگونه پر شده و مواد تشکیل دهنده این کپسول ها چیست؟

اگر هم از فروشنده بپرسید قیافه ای حق به جانب می گیرند و می گویند چندین گیاه که باعث سوختن سریع چربی های بدن می شوند را با یکدیگر ترکیب کرده اند و داخل این کپسول ها ریخته اند. بعضی هایشان هم عاقل اندر سفیه نگاهتان می کنند و می خواهند به شما بفهمانند که درباره چیزی که اطلاعات ندارید اظهار نظز نکنید!ممکن است داستان هایی هم برایتان سر هم کنند که فلان دختر خاله شان با یک ماه مصرف این قرص ها 10 کیلوگرم وزن کم کرده است. این افراد از شما می خواهند که به آن ها اطمینان کنید و یک بار هم شده این قرص ها را امتحان کنید. آیا حاضر می شوید برای چند کیلوگرم ناقابل که ممکن است حتی به چشم خیلی ها هم نیاید ریسک استفاده از این قرص ها را بپذیرید؟

برخی از افراد نیز معتقدند با استفاده از داروهای لاغری وطنی جواب نمی گیرند و باید حتما از قرص های خارجی استفاده کنند. آنها معمولا با این دارو ها و محصولات لاغری از طریق آگهی های ماهواره آشنا می شوند و حاضرند هزینه های زیادی را در قبال خرید این محصولات بپردازند تا به نتیجه مطلوبی که در آگهی ها نشان داده می شود، برسند اما آیا این آگهی ها واقعیت را می گویند؟ چطور می توان به دارویی که مشخص نیست چه ساختاری دارد و از کجا آمده و یا چه کسانی آن را ساخته و بسته بندی کرده اند، اعتماد کرد؟ آیا این داروها واقعا باعث کاهش وزن می شود؟ جواب مثبت است!

چندی پیش یکی از مسئولان پاسخ این سوال را داد و معتقد بود کپسول افلاطون در درمان چاقی و لاغری موثر است اما در ترکیب آنها از شیشه استفاده می کنند!

بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای کاهش وزن رژیم های غذایی مناسب ترین راه حل بدانند و پای سیستم بنشینند و در اینترنت انواع رژیم های هالیودی ، کانادایی و... را سرچ کنند. اما آیا این رژیم ها مورد تایید پزشکان تغذیه است؟ آیا در زمان یک دوره رژیم ویتامین و پروتئین لازم و کافی به بدن می رسد؟ آیا بدن در اثر رژیم های طولانی مدت ضعیف نمی شود؟

تعدادی از افراد که همت و پشتکار بالایی دارند ترجیح می دهند با ورزش وزن خود را کاهش دهند و مناسب ترین راه برای کاهش وزن و تناسب اندام فعالیت مداوم بدنی است و علاوه بر کاهش وزن به سلامتی انسان نیز کمک می کند و باعث شادابی و طراوت می شود. اگر فکر می کنید شما هم از جمله افرادی هستید که پشتکار بالایی دارند منتظر شنبه نباشید... همین امروز شروع کنید.

20106

کد خبر: 679021

وب گردی

وب گردی