برپایی نهمین جشنواره ملی حرکت از سوم تا پنجم مهرماه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، ضمن تشریح جزئیات نهمین جشنواره ملی حرکت از حضور دانشجویان خارجی در این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدضیا هاشمی در نشست خبری که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به برپایی نهمین جشنواره ملی حرکت گفت: این جشنواره هفته آینده از سوم تا پنجم مهرماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

او با تأکید بر اینکه وزارت علوم در برگزاری جشنواره‌های مختلف اهتمام ویژه‌ای ورزیده است، افزود: در فعالیت سه ساله معاونت فرهنگی در دولت یازدهم چهار جشنواره ملی حرکت برگزار شد و به طور کلی معاونت فرهنگی وزارت علوم تلاش می‌کند سالی یک نشست ملی برگزار کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه جشنواره حرکت قبلا در سطح دانشگاه‌ها برگزار شده است، بیان کرد: آثار برتری که در دانشگاه‌ها برگزیده شدند، در سطح ملی فرصت رقابت پیدا می‌کنند.

حضور دانشجویان خارجی در جشنواره ملی حرکت

دکتر هاشمی در ادامه درباره ویژگی‌های نهمین جشنواره ملی حرکت توضیح داد: امسال بخش بین‌المللی جشنواره ملی حرکت به طور رسمی راه‌اندازی شد؛ زیرا سال گذشته علاوه بر دانشجویان داخلی عده‌ای از دانشجویان خارجی نیز در این جشنواره حضور پیدا کردند.

مشارکت دانشگاه‌های غیرانتفاعی در نهمین جشنواره ملی حرکت

او از مشارکت دانشگاه‌های غیرانتفاعی در نهمین جشنواره ملی حرکت خبر داد و گفت: در سال‌های قبل دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، پیام نور، علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای، فرهنگیان در جشنواره ملی حرکت حضور داشتند. امسال دانشگاه‌های غیرانتفاعی و تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در بخش نمایشگاهی حضور دارند.

او با بیان اینکه نهمین جشنواره ملی حرکت دارای چهار بخش است، توضیح داد: امسال جشنواره ملی حرکت دارای چهار بخش رقابتی، نمایشگاهی، آموزشی و فن‌بازار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از رقابت اتحادیه انجمن‌های علمی خبر داد و گفت: ویژگی دیگر نهمین جشنواره ملی حرکت رقابت اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی است. تعداد اتحادیه‌های علمی انجمن‌های علمی دانشجویی در آغاز این دولت پنج اتحادیه بود که در حال حاضر به ۲۶ اتحادیه رسیده است.

دکتر هاشمی در ادامه با بیان اینکه نهمین جشنواره ملی حرکت دارای بخش جدیدی به نام انجمن خلاق است، توضیح داد: امسال بخش جدیدی به نام انجمن خلاق به جشنواره ملی حرکت اضافه شده است. برای این بخش ۲۷۶ اثر به عنوان آثار خلاق عرضه شده است.

افزایش کمی آثار و شرکت‌کنندگان در نهمین جشنواره ملی حرکت

او در ادامه با بیان اینکه روند رشد و توسعه فعالیت انجمن‌های علمی در نهمین جشنواره ملی حرکت نسبت به جشنواره‌های قبل افزایش داشته است، افزود: تعداد دانشگاه‌ها در این دوره ۹۴ دانشگاه بود که نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است. همچنین برای این دوره ۹۷۵ اثر ارائه شده که حدود ۲۵ درصد نسبت به جشنواره قبلی افزایش داشته است. از طرف دیگر تعداد و تنوع داوران افزایش یافته و از ۵۰ داور به ۱۲۰ داور رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم درباره روند انتخاب آثار برتر توضیح داد: هر اثر در مرحله اول برای سه داور ارسال می‌شود و داوران اثر را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و امتیازی به اثر داده می‌شود. ۳۰ درصد از آثاری که بیشترین امتیاز را کسب کردند به مرحله نهایی رسیدند و دوباره مورد ارزیابی سه داور قرار گرفتند تا آثار برتر انتخاب شوند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه ۸۷۰۰ انجمن علمی در سطح دانشگاه‌های مختلف فعال هستند، گفت: قرار است معاونت فرهنگی وزارت علوم با معاونت پژوهشی این وزارتخانه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارتقای فعالیت‌های کمی و کیفی انجمن‌های علمی همکاری داشته باشند.

اوعنوان کرد: به طور کلی ۱۹ انجمن علمی برگزیده شده، ۲۶ انجمن علمی شایسته تقدیر و ۴۸ انجمن علمی شایسته تشویق شدند.

کد خبر: 679022

وب گردی

وب گردی