نصیری: 15 میلیارد ریال وام کم بهره به عشایر تهران واگذار خواهد شد

مدیرکل امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اختصاص 15میلیارد ریال وام کم بهره از طریق صندوق اعتبارات ملی خبرداد و گفت: با این اعصای این وام کم بهره بتوانیم به اقتصاد جامعه عشایر رونق ببخشیم.

سیروس نصیری در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: هم اکنون 50درصد از این وام جذب شده و مابقی پس از کوچ قشلاقی عشایر تهران اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تولیدات عشایر استان تهران در سال گذشته 65هزار تن بود افزود : 11هزار تن در تولید گوشت قرمز، 14هزار و 800تن تولید شیر، سه هزار و 650تن لبنیات، 550تن پشم، 130تن محصولات باغی و 35 هزار تن محصولات زارعی بود که امیدواریم در امسال رشد قابل قبولی را داشته باشیم.

مدیرکل امور عشایر استان تهران از آغاز کوچ میان بند قشلاقی عشایر خبرداد و گفت: این کوچ از 20شهریور ماه آغاز و به مدت یکصد روز ادامه خواهد یافت.

نصیری تصریح کرد: در این کوچ عشایر دام های خود را به مراتع خوب شهرستان های شمیرانات، دماوند و فیروزکوه خواهند برند.

نصیری اظهار کرد: در فرآیند کوچ افزون بر 400هزار راس دام سبک از یک هزار و 800خانوار تهرانی و 600 خانوار عشایر میهمان وجود دارند.

به گفته وی عشایر استان تهران افزون بر 700هزار دام سبک را در سطح استان تهران در اختیار دارند.

مدیرکل امور عشایر استان تهران با اشاره به اینکه در این کوچ قشلاقی همکاری و مساعد های لازم صورت گرفته است افزود: در این کوچ همکاری و مساعدت لازم با دستگاههای ذی ربط در مسائل مختلف انجام شده است.

نصیری همچنین از افتتاح نمایشگاه عشایر استان تهران به میزبانی شهرستان پاکدشت خبرداد و گفت: نمایشگاه دستاوردهای عشایر استان پنجم تا هشتم مهرماه در پاکدشت گشایش می یابد.

به گفته وی هم اکنون چهار تعاونی به عنوان کارگزار بیمه عشایر استان تهران را پیگیری می کنند.

در حال حاضر جامعه عشایر استان تهران سه هزار خانوار است.

402/602

کد خبر: 679041

وب گردی

وب گردی