رحیم پور: لغو روادید سبب افزایش بی سابقه گردشگران ایران و ارمنستان می شود

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه گفت: لغو روادید برای اتباع جمهوری اسلامی ایران از سوی ارمنستان سبب افزایش بی سابقه گردشگران دو کشور می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ابراهیم رحیم پور در دیدار شاوارش کوچاریان معاون سیاسی وزیر خارجه ارمنستان با یادآوری روابط تاریخی و دوستانه کشورهای همسایه ایران و ارمنستان بر افزایش رفت و آمدها و رایزنی مقامات عالیرتبه دو کشور و توسعه تبادلات سیاسی و اقتصادی دو جانبه با ارمنستان تاکید کرد.
وی همچنین بر همسویی مواضع ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی اشاره کرد و از تصمیم این کشور برای برقراری نظام لغو روادید اتباع ایرانی قدردانی کرد و آن را سبب افزایش بی سابقه سفر گردشگران دو کشور بر شمرد.
معاون وزیر خارجه ارمنستان هم در این دیدار با یادآوری نقش بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و صلح در منطقه به همسویی مواضع دو کشور در قبال بحران در عراق و سوریه بر آمادگی دولت این کشور به منظور توسعه همکاری های اقتصادی با تهران به ویژه در حوزه های انرژی، گردشگری، ترانزیت و حمل و نقل تاکید کرد.
کوچاریان با توجه به همکاری های جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اورآسیا، کشور ارمنستان را به عنوان دروازه ورود ایران به این اتحادیه تجاری توصیف کرد و خواستار همکاری های چند جانبه با مشارکت سایر کشورهای ذینفع در ایجاد و تعریف کریدورهای جدید حمل و نقل جاده ای و ریلی بین دو کشور شد.
تاکید بر حفظ ثبات، احترام به حق تعیین سرنوشت و حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه از دیگر نکات مطرح شده در این دیدار بود.
همچنین در این دیدار که در چارچوب نشست های سیاسی دوره ای معاونین وزرای خارجه دو کشور برگزار شد طرفین در خصوص موضوعات مربوط به روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

201/201

کد خبر: 679076

وب گردی

وب گردی