کمبود اعتبار برای ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان اتوبوسی تهران

یک عضو شورای شهر تهران از کمبود اعتبار برای برای ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان اتوبوسی تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، ابوالفضل قناعتی درباره مشکلات ناوگان اتوبوسی شهر تهران با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی به دنبال احیای اتوبوس‌های برقی ثابت بود، گفت: قرار بود؛ حدود 50 تا 100 دستگاه اتوبوس متصل به برق را در مدار قرار دهند.

او با اشاره به سفر خود و سرخو به نمایندگی از کمیته حمل ونقل شورای شهر به کشور چین گفت: در این سفر به دنبال آوردن اتوبوس‌های برقی بودیم، زیرا این نوع اتوبوس می‌توانست در کاهش آلودگی هوا موثر باشند.

قناعتی با تاکید براینکه سعی ما آن بود که تولید اتوبوس برقی در داخل را پی‌گیری کنیم، اما متاسفانه صنعت آن هنوز در کشور راه‌اندازی نشده است، گفت: شرکتی که با آن صحبت کردیم به سایر کشورها نیز اتوبوس صادر می‌کرد و کارش در این حوزه خوب بود، اما بعد از برگشت به ایران موضوع مشکل تامین منابع مالی و تامین اعتبار مطرح شد، اما درصورتی که هزینه آن تامین شود؛ مشکلی برای ورود این اتوبوس‌ها به کشور نیست.

این عضو شورای شهر گفت: همچنین براساس اعتباری که شورای شهر در اختیار شرکت واحد گذاشته است تعدادی از اتوبوس‌های دیزلی درحال بازسازی است که به ناوگان اضافه می‌شود.

او در ادامه با اشاره به شرایط نامطلوب مینی‌بوس‌ها، گفت: صاحبان مینی‌بوس‌های فرسوده برای تعویض خودروی خود ناچار به استفاده از وام‌هایی هستند که شرایط بازپرداخت آن بسیار بالا است، در حالی که بیشتر دارندگان مینی‌بوس به لحاظ وضعیت اقتصادی با مشکل مواجه هستند.

قناعتی در ادامه گفت: برای تعویض این مینی‌بوس‌ها حداقل به 80 میلیون تومان وام نیاز است که بازپرداخت بالایی داشته و به همین علت مورد استقبال قرار نگرفته است.

این عضوشورای شهر تهران گفت: دولت اگر می‌خواهد از مینی‌بوس استفاده کند؛ حتما باید توجهی ویژه به این موضوع داشته باشد و شرایط بازپرداخت وام را برای دارندگان مینی‌بوس تسهیل کند به نحوی که بهره پایین و زمان بازپرداخت آن طولانی باشد تا دارندگان مینی‌بوس بتوانند از آن استفاده کنند؛ وگرنه مینی‌بوس‌ها با همین شرایط نامناسبی که دارند؛ ادامه فعالیت داده و باعث مشکلاتی می‌شوند و به تدریج از صحنه حمل و نقل عمومی خارج خواهند شد.

20104

کد خبر: 679089

وب گردی

وب گردی