تشریح اجلاس سراسری نماز استان البرز از زبان مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرج

چهارمین جلسه کمیته علمی بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با حضور تعدادی از نمایندگان ادارات، ارگان ها و دانشگاه های استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی کرج تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت السلام والمسلمین انصاری مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرج با تشریح برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در زمینه اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز گفت: «ما برای ترویج اقامه نماز سه برنامه داریم که انشاء الله از مهر ماه اجرا خواهد شد.»

وی برنامه های واحد کرج در خصوص ترویج فرهنگ اقامه نماز را فراخوان مقاله برای اساتید و کارمندان و دانشجویان، برگزاری همایش در آبان ماه سال جاری و خاطره نویسی به نام چهارده معصوم برشمرد.

در این جلسه حجت السلام والمسلمین صادق رزاقی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر با ذکر مقدمه ایی پیرامون ترویج و برپا داشتن نماز گفت:«برپا داشتن نماز معانی مختلفی دارد. که یکی از آن معانی این است که نماز پیامهایی دارد و پیام هایش باید سرپا بماند.»

وی افزود: «نماز انسان را به راه راست دعوت می کند بنابراین این نماز تا نماز بعدی باید سرپا باشد. اگر بعداز نماز کجروی کند آن نماز صحیح نیست».

وی با اشاره به یکی از معنای نماز در فرمایشات امام راحل که فرمودند همه هنرمندان و صاحبان محراب، فرهنگ نماز را ترویج کنند ادامه داد:«خدا را شاکریم که این فرصت به ما در استان البرز داده شد تا در ترویج و تبلیغ نماز حضور داشته باشیم چرا که گشایش فرهنگی و معنوی محقق نمی شود مگر با امامت و ولایت و انشاءالله این استان بتواند میزان توانمندی خود را نسبت به اقامه و ترویج نماز با استفاده از ابرازی مانند کتاب، انیمشن، پژوهش، کلیپ و سایر آثار ماندگار افزایش دهد.»

در این جلسه حاضرین به ارائه گزارش عملکرد دستگاه های ذیربط پرداخته و ضمن پیشنهادهایی در رابطه با ترویج اقامه نماز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین در این جلسه ضمن پخش کلیپ های کوتاهی در خصوص تبلیغات و شیوه های نماز خوانی، راهکارهایی از جمله برگزاری مسابقه کتابخوانی، تئاتر، شب شعر، اجلاس با عنوان جلوگیری و کاهش از آسیب نماز با حضور هنرمندان، بهره گیری از اندیشه و مقالات اساتید دانشگاه، خاطره نویسی و ... پیشنهاد و بررسی شد.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رزاقی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز، مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز، مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی، رئیس مرکز رسیدگی به امورمساجد استان البرز، مدیر فرهنگی و دانشجویی استانداری البرز، معاون دفترنهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی، نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیر حوزه علمیه کرج، نماینده اداره اوقاف شهرستان کرج، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور، معاون مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و نماینده اداره کل بهزیستی استان البرز نیز حضور داشتند.

20101

کد خبر: 679129

وب گردی

وب گردی