شرایط بیمه اتباع خارجی اعلام شد

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی شرایط و سازوکار بیمه اتباع خارجی در داخل کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حسین جودکی در مراسم رونمایی از سامانه های اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این اداره کل بر اساس مصوبه هیات امنای سازمان درسال گذشته شکل گرفت، اظهار کرد: دو ماموریت اساسی این اداره کل پوشش بیمه ای اتباع خارجی مقیم ایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

او افزود: در خصوص پوشش بیمه ای اتباع خارجی داخل کشور اولین اقدام پس از شروع به کار رسمی این اداره کل، تعامل با دستگاه های متولی امور اتباع بود. این کار صورت گرفت و امروز پس از یکسال این تعامل در اوج خود قرار دارد و تفاهم نامه هایی با وزارت رفاه و سایر دستگاههای متولی منعقد شده است.
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی جامعه هدف بیمه اتباع خارجی را اتباع دارای مجوز اشتغال و اقامت دانست و گفت : علاوه بر این اتباعی که در کشور خود بیمه هستند و یا در مناطق آزاد تجاری اشتغال دارند نیز در این زمره قرار می گیرند.
وی افزود: تسهیل قواعد بیمه ای را پیگیری کردیم و در همین راستا بخشنامه ای تهیه و به استان ها ابلاغ شد تا اتباع خارجی بتوانند به صورت خویش فرما نیز بیمه شوند.

جودکی به طراحی سامانه مربوطه و آغاز نام‌نویسی در شعب تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت : با ورود شماره اختصاصی مندرج در کارت اقامت و اشتغال اتباع در سیستم، اطلاعات هویتی فرد نمایش داده می شود.

او درباره بیمه ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: در خارج از کشور متقاضیانی برای بیمه ایرانیان مقیم خارج از کشور داشتیم که با پیگیری های لازم در دستورکار قرار گرفت و کشورهایی که بیشترین ایرانیان را داشتند در اولویت قرار گرفتند و سامانه ای طراحی شد تا هموطنان ما به آسانترین شکل ممکن بیمه شوند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شعبه ای در تهران مشخص شده و متناسب با سامانه، ارتباط با خارج از کشور برقرار شده است اظهار کرد: پایلوت طرح در قطر و کویت انجام شد و اکنون این امر قابل انجام است.

105105

کد خبر: 679136

وب گردی

وب گردی