گوندوگان: گواردیولا نابغه مربیگری است

ستاره ترک تبار منچستر سیتی به مقایسه بین یورگن کلوپ و پپ گواردیولا پرداخت و سرمربی کنونی خود را بهترین مربی جهان دانست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دیلی اکسپرس، الکای گوندوگان یکی از خریدهای گران قیمت منچستر سیتی در فصل جابجایی تابستانی بود که از بوروسیا دورتموند راهی فیروزه ای پوشان شهر منچستر شد.

این بازیکن ترک تبار که سابقه کار کردن با یورگن کلوپ را دارد از تفاوت های این مربی بزرگ با گواردیولا سخن به میان آورد. او به ستایش از کلوپ پرداخت و او را مربی بزرگی دانست با این حال گواردیولا را یک نابغه در دنیای مربیگری خواند.

گوندوگان گفت: کلوپ و گواردیولا هر دو از بهترین مربیان جهان هستند. ما خوشبختانه با هر دو مربی کار کرده ام و چیزهای زیادی از آنها یاد گرفته ام. کلوپ بسیار احساسی است. او وقتی کنار زمین است یک لحظه هم چشم از بازی برنمی دارد و با نهایت شور و هیجانی که دارد تیم را راهنمایی می کند. می توان به راحتی دلیل موفقیت او را در دورتموند پیدا کرد. او مربی بسیار بزرگی است.

او ادامه داد: اما درباره گواردیولا هم باید بگویم که او هم مربی بزرگی است و مانند کلوپ بسیار احساسی است. گواردیولا از نظر من یک نابغه در دنیای مربیگری است. او هم جزئیات را زیر نظر دارد. گواردیولا برای هر دقیقه از بازی برنامه خاصی دارد. برای او هیچ چیز غیر ممکنی وجود ندارد و اجازه نمی دهد حریفان تیم او را غافلگیر کنند. از نظر من هیچ مربی مانند گواردیولا نیست و او را بهترین مربی کنونی فوتبال جهان میدانم.

گوندوگان شروعی امیدوار کننده با منچستر سیتی داشت و موفق شد در دیدار برابر بورنموث گل چهارم تیمش را به ثمر رساند. او گفت: بسیار خوشحالم که توانستم برای تیم جدید خود گلزنی کنم. ما با گواردیولا تیم خوب و آماده ای شده ایم. باید هر بازی برای ما یک فینال باشد. منچستر سیتی نشان داده است که تیمی بسیار انعطاف پذیر است. گواردیولا تغییرات زیادی در تیم به وجود می آورد و بازیکنان باید به خوبی خود را تفکرات او آشنا کنند.

منچستر سیتی شروعی طوفانی در لیگ جزیره داشته و در هر 5 بازی خود توانسته به پیروزی برسد تا با 15 امتیاز به تنهایی در صدر جدول رده بندی قرار گیرد و با دیگر تیم ها فاصله گیرد.

605/602

کد خبر: 679174

وب گردی

وب گردی