پایین بودن آستانه تحمل از ریشه‌های ایجاد خشونت است

معاون اجتماعی دادگستری کل استان ایلام گفت: پایین بودن آستانه تحمل، گرایش به مواد مخدر، قدرت طلبی و تحقیر شدن از ریشه‌های خشونت و ایراد ضرب و جرح عمدی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، نشست کارگروه رسانه و مطبوعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام تشکیل شد.

زندانیان مربوط به خشونت در کشور در رتبه سوم و در استان ایلام در رتبه دوم قرار دارند و تشکیل سالانه حدود 500 هزار پرونده در کشور در ارتباط با پرونده‌های ضرب و جرح عمدی است


در ابتدای این جلسه جعفر داراب‌خانی معاون اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان ایلام، به معرفی برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در طرح پیشگیری از خشونت (ایراد ضرب و جرح عمدی) پرداخت.



او گفت: اکثر جرائم اولویت دار ریشه در خشونت دارند و متاسفانه امروزه خشونت رو به افزایش بوده و این مساله اجتماعی در برخی از جوامع به بحران تبدیل شده است.

اکثر جرائم اولویت دار ریشه در خشونت دارند و متاسفانه امروزه خشونت رو به افزایش بوده و این مساله اجتماعی در برخی از جوامع به بحران تبدیل شده است



این مقام مسئول گفت: منظور از خشونت هم لفظ و هم رفتار است. یعنی رفتاری که امنیت روحی و روانی اجتماع را خدشه دار کند. جرائمی چون قتل، توهین، اهانت، تحریق عمدی و .. ریشه در خشونت دارند.

داراب‌خانی افزود: از حدود 6 میلیون پرونده که در بخش کیفری سالانه در کشور تشکیل می‌شود حداقل یک میلیون از این پرونده‌ها به خشونت ارتباط دارد. زندانیان مربوط به خشونت در کشور در رتبه سوم و در استان ایلام در رتبه دوم قرار دارند و تشکیل سالانه حدود 500 هزار پرونده در کشور در ارتباط با پرونده‌های ضرب و جرح عمدی است.

از حدود 6 میلیون پرونده که در بخش کیفری سالانه در کشور تشکیل می‌شود حداقل یک میلیون از این پرونده‌ها به خشونت ارتباط دارد



معاون اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان ایلام گفت: پایین بودن آستانه تحمل، گرایش به مواد مخدر، قدرت طلبی و تحقیر شدن از ریشه‌های خشونت و ایراد ضرب و جرح عمدی است.
او گفت: انتظار می‌رود با اجرای دقیق و درست طرح پیشگیری از خشونت با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های همکار حداقل با کاهش 25 درصدی در جرائم مربوط به خشونت مواجه شویم.

105105

کد خبر: 679177

وب گردی

وب گردی