روسیه: هماهنگی‌های ضد تروریستی با ایران، عراق و سوریه ادامه دارد

روسیه ضمن تکذیب شایعات مربوط به بسته شدن مرکز اطلاعاتی مشترک در بغداد، تأکید کرد روسیه همچنان به هماهنگی‌ها با ایران، عراق و سوریه در چارچوب مرکز ضد تروریستی چهارجانبه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، وزارت خارجه روسیه، روز دوشنبه ادعاها برخی رسانه‌های خبری درباره بستن مرکز اطلاعاتی مشترک (متشکل از روسیه، سوریه، ایران و عراق) برای مبارزه با تروریسم مستقر در بغداد را رد و تأکید کرد هماهنگی میان این شرکا دارد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای، که خبرگزاری «تاس» آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: این مقاله، صرفا ادعاهایی کاملا دروغ است که هیچ ارتباطی با واقعیت اوضاع بر روی زمین ندارد و هدف از آن ایجاد فتنه و تردید بین دوستان‌ و همراهان‌مان درباره نقش کلیدی روسیه در فعالیت‌های این مرکز اطلاعاتی است.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: مرکز اطلاعاتی مشترک در بغداد همچنان ابزاری حیاتی برای تعامل عملی با دیگر نیروهایی است که علیه گروه تروریستی داعش می‌جنگند و شرکای ما در این مرکز نیز از آن حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: اطلاعاتی درباره بستن مرکز اطلاعاتی مشترک، که وبگاه خبری «بغداد پست» آن را در مقاله‌ای تحت عنوان «مرگ ناگهانی ائتلاف شر بین مسکو، تهران، دمشق و بغداد» منتشر کرده، به نقل از منبعی مجهول الهویه است.

مرکز هماهنگی عملیات ضدتروریستی در بغداد با مشارکت عراق، سوریه، ایران و روسیه در سپتامبر 2015 تقریبا همزمان با آغاز عملیات هوایی نیروهای روسیه علیه گروه‌های تروریستی در سوریه به درخواست مستقیم «بشار اسد» راه اندازی شده بود.

300300

کد خبر: 679188

وب گردی

وب گردی