تکلیف سوریه در اجلاس سازمان ملل روشن می‌شود؟

نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در حالی امروز سه شنبه آغاز به کار می‌کند که بحران‌های جهانی مختلفی همچنان لاینحل باقی مانده و به نظر می‌رسد بحران سوریه، افراط گرایی و بحران مهاجرت در اولویت این نشست خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، رهبران جهان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل باید به دنبال راهکارهایی برای حل و فصل بحران سوریه، افراط گرایی و میلیون‌ها آواره‌ای باشند که از فقر و جنگ فرار کرده اند.

باید دید آیا 135 رئیس دولت و بیش از 50 وزیر از کشورهای مختلف خواهند توانست پس از پایان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در 26 سپتامبر به راهکارهایی برای حل و فصل بحران‌های مهم بین‌المللی دست یابند یا نه.

رهبران جهان در حالی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کنند که تشدید تنش‌های قومی و مذهبی، درگیری در خاورمیانه و آفریقا، گرم شدن کره زمین، دستیابی به برابری برای زنان و تامین حداقل آموزش برای کودکان در کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته، همچنان چالش های بزرگی به شمار می رود.

به گزارش تسنیم، جهان همچنان با هرج و مرج زیادی روبرو است، در نیویورک بمب منفجر شده و کاروان حامل کمک های انسان دوستانه در سوریه، هدف بمباران هوایی قرار گرفته است.

این تحولات بیش از گذشته، آتش بس سوریه را در معرض فروپاشی قرار داده است. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که 31 دسامبر از این سمت کناره گیری خواهد کرد و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که ژانویه کاخ سفید را ترک می کند، آخرین سخنرانی خود را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام خواهند داد.

ترزا می نخست وزیر جدید بریتانیا نیز کمتر از 3 ماه پس از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، در مجمع عمومی سازمان ملل حضور خواهد یافت.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 679192

وب گردی

وب گردی