راه اندازی  24 مرکز نگهداری از زنان ویژه و خیابانی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 24 مرکز نگهداری از زنان ویژه در سراسر کشور راه اندازی غشده و در این مراکز به این زنان خدمات ارائه می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان حبیب الله مسعودی فرید گفت: یکی از برنامه های سازمان بهزیستی کشور، راه اندازی مراکز روزانه برای ارائه خدمات به زنان ویژه و خیابانی است.

او افزود: نوع فعالیت این مراکز همانند مراکز دی ای سی (مراکز کاهش آسیب اعتیاد) است و زنان می توانند برخی خدمات را از این مراکز دریافت کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دلایل راه اندازی مراکز روزانه مختص زنان ویژه در سراسر کشور گفت: راه اندازی این مراکز با نگاه کاهش آسیب است و اعتقادی به برپایی مراکز شبانه نداریم.

مسعودی فرید ادامه داد: به دنبال افزایش تعداد مراکز روزانه ارائه خدمات به زنان آسیب دیده هستیم و به این خاطر که این زنان علاقه ای به ماندگاری در مراکز شبانه ندارند، نباید به اجبار زنان را به این مراکز بیاوریم.

او در خصوص نحوه حضور زنان ویژه در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی کشور گفت: برخی از این زنان به صورت خود معرف وارد مراکز سازمان بهزیستی شده و برخی دیگر با حکم قضایی به مراکز سازمان بهزیستی ارجاع داده می شوند.

105105

کد خبر: 679210

وب گردی

وب گردی