شیوع گسترده ایدز در دانشگاهی در چین

تازه ترین آمار حاکی است که بیماری ایدز و ویروس اچ آی وی به شکلی گسترده دردانشگاه های استان جیانگشی در جنوب چین دهها نفر را مبتلا کرده و هفت نفر را به کام مرگ برده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، بررسی ها نشان می دهد که ویروس مذکور و بیماری ایدز در سال جاری میلادی باعث ابتلای 135 دانشجو در 37دانشگاه این استان شده است.
مرکز پیشگیری و کنترل ایدز در چین در تارنمای خود گزارش کرده که رشد بیماری نگران کننده است و نسبت به پنج سال قبل 42 درصد بیشتر شده است.
درسال 2008 میلادی نرخ ابتلای دانشجویان در دانشگاه های این استان بخصوص در شهر نن چانگ مرکز استان فقط پنج و نیم درصد بود اما در سال 2014 میلادی به 16 و نیم درصد افزایش پیدا کرد.
آمار نشان می دهد که از سال 2011 تا سال 2015 میلادی بیش از 80 درصد از موارد ابتلا به بیماری به دلیل روابط غیراخلاقی بوده است.
تارنمای چاینا ارگ چین می نویسد که بسیاری از مبتلایان دانشجویان جوانی هستند که اطلاعات کافی در باره بیماری و ویروس آن ندارند و راه های پیشگیری را بخوبی نمی دانند و در آموزش دادن به آنان کوتاهی شده است.
کارش ناسا ن چینی می گویند که اگر این جوانان بدرستی آموزش نبینند و هنوز از اصلی ترین راه های پیشگیری آگاهی نداشته باشند ، وضعیت در سطح دانشگاه های استان بدتر خواهد شد.
مسوولان چینی می گویند که در این کشور نزدیک به 250 هزار نفر به بیماری ایدز مبتلا هستند و آمار دیگری هم شمار آنان را تا 800 هزار نفر براورد می کند و سازمان مللهشدار داده است اگر اوضاع کنترل نشود ممکن است نزدیک به 10 میلیون نفر در چین به ایدز و ویروس اچ آی وی آلوده شوند.
20101

کد خبر: 679216

وب گردی

وب گردی