سن‌دیسک اولین کارت حافظه SD یک ترابایتی دنیا را معرفی کرد

شرکت سن‌دیسک که این روزها به عنوان بزرگ‌ترین قطب تولید کننده کارت حافظه در جهان شناخته می‌شود، ساعاتی پیش از اولین کارت حافظه SD یک ترابایتی جهان رونمایی کرد.

با دوربین‌های که هر روز با توانایی ضبط ویدئو با فرمت 4k و 5k به بازار عرضه می‌شود، فقدان کارت‌های حافظه‌ای که ظرفیت ذخیره سازی بالای داشته باشند تا تمام اطلاعات را در خود نگه داری کنند به چشم می‌خورد.

شاید همین احساس نیاز باعث گردیده که شرکت سن‌دیسک ساعاتی پیش از اولین کارت حافظه یک ترابایتی جهان رونمایی کند. این کارت حافظه SDXC هرچند نمونه اولیه محسوب می‌شود، با این حال یک نقطه عطف در صنعت ساخت کارت حافظه جانبی به شمار می‌آید که قادر است در سال‌های آینده انقلابی در این بازار ایجاد نماید.

برای پی بردن به ابعاد این فناوری شاید جالب باشد که بدانید وسترن دیجیتا مالک کنونی سن‌دیسک می‌گوید این شرکت حدود ۱۶ سال پیش بود که عرضه رسمی کارت حافظه‌های SD خود را با حافظه ۶۴ مگابایتی به بازار آغاز کردد. در سوی دیگر در سال ۲۰۱۴ عرضه حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایتی به عنوان پرظرفیت‌ترین حافظه‌های SD آغاز شد و امروز نیز این میزان حافظه به یک ترابایت افزایش پیدا کرده است. به زبان ساده تر، کارت SDXC جدید سن‌دیسک، ۱۶۳۸۴ مرتبه بیشتر از نسل اول کارت حافظه‌های SD ظرفیت دارد.

در هر حال اگرچه اطلاعات دقیقی در رابطه با قابلیت‌ها، زمان و قیمت عرضه این محصول منتشر نشده است، با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد با یک کارت حافظه بسیار گران قیمت رو به رو خواهیم بود و این در حالیست که بدون شک سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آن بالا نخواهد بود. در هر حال انتظار می‌رود که از این کارت‌ها، در سال‌های پیش روی در دوربین‌هایی ضبط ویدئو با فرمت 4k و 8k و یا دوربین‌های ثبت تصاویر به صورت ۳۶۰ درجه برای به کار گیری در هدست‌های واقعیت مجازی استفاده شود.

20101

کد خبر: 679268

وب گردی

وب گردی