ثبت‌نام ۲۵۹ مدیرمسئول برای انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات

۲۵۹ مدیر مسئول برای حضور در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات و تعیین نماینده مطبوعات در این هیات، ثبت نام کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، از این تعداد، ۲۳ نفر زن هستند. همچنین ۱۷ مدیرمسئول روزنامه، ۳۹ مدیرمسئول هفته نامه، ۳۱ مدیرمسئول دوهفته نامه، ۶ مدیرمسئول دوماهنامه، ۵۸ مدیرمسئول ماهنامه، ۱۶ مدیرمسئول فصلنامه، ۹۰ مدیرمسئول پایگاه خبری و ۲ مدیرمسئول خبرگزاری برای این انتخابات ثبت نام کردند.

بر اساس این گزارش، ۱۷۸ عنوان از این رسانه‌ها مجوز خود را در دولت یازدهم دریافت کرده‌اند، ۱۹ رسانه دارای صاحب امتیاز حقوقی هستند و دفتر مرکزی ۱۰۵ رسانه نیز در تهران واقع است.

همچنین بر پایه این گزارش، مدیران مسئول رسانه‌های ۲۹ استان برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند که از این میان، استانهای تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین درخواست را داشته‌اند. به لحاظ گستره توزیع نیز ۵۱ درخواست از نشریات استانی، ۱۰ درخواست مربوط به نشریات محلی و ۳۱ درخواست نیز متعلق به نشریات منطقه‌ای بوده است.

یادآوری می‌شود، اعلام نامزدی برای شانزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات از تاریخ ۱۳ تا ٢٠ شهریور از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات بوده است.

به گفته دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، اسامی نامزدهای تایید شده توسط کمیته نظارتی سه نفره متشکل از نمایندگان سه قوه در هیأت نظارت بر مطبوعات و همچنین زمان دقیق انتخابات، در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات، هر دو سال یکبار به منظور انتخاب نماینده مدیران مسئول در این هیات انجام می‌شود.

502502

کد خبر: 679271

وب گردی

وب گردی