مدیرکل دفترآموزش سازمان محیط زیست: دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز اقدامات مهم و اساسی را در جهت حفظ منابع طبیعی برداشته است

مدیرکل دفترآموزش معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با محیط زیستی کردن فضاهای آموزشی، انجام پروژه های تحقیقاتی و فناوری های محیط زیستی توانسته است در جهت رسیدن به حفظ منابع محیط زیست به خوبی حرکت کند.

به گزارش ایسکانیوز، کیومرث کلانتری گفت: انتظار بیشتری در امور محیط زیست از دانشگاه ها داریم زیرا این دانشگاه ها هستند که باید در جهت فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست، آموزش های لازم، حساس سازی جامعه نسبت به منابع محیط زیستی و اظهار نظر های علمی در زمینه تخریب منابع و غیره حضوری فعال تر و توانمند داشته باشند.

او دانشگاهیان را نوک پیکان علم و فناوری دانست و ادامه داد: دانشگاه ها می توانند به دور از مسائل اجرایی در زمینه های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، پژوهش های محیط زیستی و فناوری های سازگار با محیط زیست راهگشا و راهنما باشند و لذا به هر اندازه ای که بتوانیم دانشجویان را درگیر تفکرات محیط زیست کنیم گام بزرگی را در جهت رسیدن به حفظ منابع انجام داده ایم. بنابراین توصیه می شود که دانشجویان در سمینارها، برنامه ها، نمایشگاه ها و فضاهای آموزشی مرتبط با بحث محیط زیست حضوری بیشتر و پر رنگ تر داشته باشند.

کلانتری یادآور شد: یک دانشگاه باید خودش محوریت محیط زیستی را چه در منابع و چه در بحث انرژی،کاغذ، نور و مسائل مرتبط با تکنولوژی هایی که وارد کشور می شود داشته باشد. دانشگاه ها در موضوع عناوین پایان نامه ها و پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز کشور نقش کلیدی دارند.

او تفاهم نامه ای که چندی پیش محیط زیست با دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین وزارت علوم امضا کرد را گام مهمی در جهت استفاده از ظرفیت های محیطی کشور دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه ایران از نظر اکوسیستم منطقه ای و محیط زیستی از تنوع بالایی برخوردار است جای امیدواری است که این تفاهم نامه بتواند پژوهش های علمی و تحقیقاتی را در کشور دوچندان کند زیرا در این پژوهش ها هم زمینه کار فراهم شده و هم با توجه به اینکه کشور ما کشور در حال توسعه ای است اگر بخواهیم این توسعه را هدایت کنیم دانشگاه ها باید اصلی ترین محور را در نظارت و در بیان دیدگاه های علمی و بدون غرض ورزی داشته باشند.

مدیرکل دفترآموزش معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست گفت: در این صورت است که تمامی افراد این قضاوت ها را قبول خواهند کرد و مسیولین می توانند بر اساس این قضاوت ها که در جهت پیشبرد علم و دانش و توانمندی های کشور است تصمیم بگیرند.

او گفت: تفاهم نامه ای که با دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و دانشگاه های دیگر بسته ایم در راستای هدایت پروژه های تحقیقاتی، پایان نامه ها، فناوری های جدید سازگار با محیط زیست، توسعه آموزش های محیط زیستی، توسعه رشته های محیط زیست، توسعه محتوای محیط زیستی و همچنین توسعه مکتوبات محیط زیستی در کشور است. لذا از هرگونه اقدامی در جهت این دستاورد ها حمایت میکنیم تا کشور را در جهت حفظ منابع ارزشمند سوق دهیم.

کلانتری ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه رشته های محیط زیستی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و همچنین در دانشکده های تخصصی محیط زیست تا به امروز اقدامات مهم و اساسی را انجام داده و پیش قدم بوده است.

او گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با محیط زیستی کردن فضاهای آموزشی، انجام پروژه های تحقیقاتی و فناوری های محیط زیستی توانسته است در جهت رسیدن به حفظ منابع محیط زیست به خوبی حرکت کند.

مدیرکل دفترآموزش معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست ادامه داد: این تفاهم نامه که از کارگروهی متشکل از معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون پژوهشی سازمان محیط زیست گرد هم آمده این اطمینان را خواهد داد تا در مسیری روشن تر از گذشته قدم برداریم.

کلانتری در پایان از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم که دانشگاه آزاد اسلامی به همکاری خود با سازمان محیط زیست ادامه دهد و در جهت رسیدن به اهداف مشترک خود با این سازمان سریعتر عمل کند.

20103

کد خبر: 679303

وب گردی

وب گردی