سرلشکر رشید:  پاسخ نیروهای مسلح ما به هر اقدام تحریک کننده متجاوزان قاطعانه و سرسختانه خواهد بود

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منشأ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز هستند ،گفت: نیروهای مسلح ما با هر اقدام تحریک کننده‌ای که حقوق ملت و منافع ملت ایران را نادیده بگیرد، قاطعانه و سرسختانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) صبح امروز در رژه بزرگ نیروهای مسلح در بندرعباس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری هفته دفاع مقدس در 31 شهریور هر سال سالگرد یک تجاوز نیست، بلکه بزرگداشت حماسه عظیم یک ملت و مبارزه قهرمانانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: نماد پیروزی یک ملت، مقاومت در برابر صدام و ارتش و حامیان جهانی و در راس آن آمریکاست. ملت ایران در چنین ایام اراده خود را بر دشمنان تحمیل کرد.

سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و نادم و پشیمان از جنگ نبودیم و جنگ ما باعث شد تمام نظام ستم در برابر اسلام احساس ذلت کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: خدا را شاکریم به نیروهای مسلح ما عزتمندی و قدرت دفاع در برابر تجاوز اعظا فرمود و به این اعتبار هفته دفاع مقدس و 31 شهریور روز ظهور قدرت الهی است، زیرا خداوند مکر همه دشمنان را به خودشان برگرداند و همه اقدامات دشمن را بر هم زد.

وی با اشاره به اینکه امروز بر همه روشن است که جنگ مطلوب نیست، گفت: ایران از جنگ استقبال نمی‌کند، اما هر اقدامی از سوی دشمن که متوجه ارزش دینی و انقلابی و تمامیت ارضی و استقلال و حقوق ملت شود، سرسختانه و قاطعانه سرزمین ایران اسلامی را قتلگاه متجاوزان خواهد کرد.

سرلشکر رشید با تاکید بر اینکه اگر ملت و کشور از قدرت دفاع برخوردار نباشند مورد طمع دشمنان قرار خواهند گرفت، گفت: همواره به قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود و این قدرت برآمده از ارزش‌های الهی دلیرمردان ارتش وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و نیروهای مخلص بسیج است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه اظهار داشت: در برابر متجاوزان هرگز نباید تمکین کرد و باید از قدرت دفاعی و تهاجمی بالا برخوردار باشیم و این تنها شرط بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این فرمانده ارشد نظامی خاطرنشان کرد: امروز نیازی نداریم دشمنان سلطه‌گر پای میز مذاکره و یا در رسانه‌ها قدرت سیاسی و ثبات سیاسی ایران را به رسمیت بشناسند که البته چنین چیزی را قبول کرده‌اند، چرا که ملت ایران در همه جا قدرت خود را اثبات کرده‌اند.

سرلشکر رشید تصریح کرد:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منشأ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز هستند و دشمن قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران را در هر شرایطی پذیرفته که امروز احساس شکست و ناامیدی را با تمام وجود در همه صحنه‌ها احساس می‌کند.

وی افزود: فرماندهی معظم کل قوا در دیدار با معلمان و فرهنگیان در 12 اردیبهشت فرمودند "وقتی قدرت داشته باشید و دشمن ببیند قدرت شما را ناچار عقب‌نشینی خواهد کرد. وقتی هم در مقابل دشمن از نشان دادن و عرضه کردن مبانی و عناصر قدرت خودمان اجتناب کنیم، دشمن پر رو می‌شود. دشمنان حرف‌های بزر‌گ‌تر از دهان خودشان می‌زنند، می‌نشینند طراحی می‌کنند که ایران نباید در خلیج فارس رزمایش نظامی داشته باشد، چه غلط‌های عجیب و غریبی، شما اینجا چه کار می‌کنید؟ از آن طرف دنیا می‌آید اینجا رزمایش راه می‌اندازد خب بروید در همان خلیج خوک‌ها، در خلیج فارس شما چه کار می‌کنید؟ خلیج‌فارس خانه ماست؛ خلیج فارس جای حضور ملت بزرگ ایران است ساحل خلیج فارس و سواحل دریای عمان و مکران متعلق به این ملت است باید حضور داشته باشند باید رزمایش کنند باید اظهار قدرت بکنند.

سر لشکر رشید اظهار داشت:‌ برگزاری نخستین رژه بزرگ نظامی در سطح ملی در بندرعباس و هرمزگان و در منطقه حساس و حیاتی تنگه هرمز و خلیج‌فارس بیانگر هوشمندی و هوشیاری مدافعان شجاع و فهیم این سرزمین در شناخت پاشنه آشیل قدرت دشمنان است.

وی افزود: برگزاری این رژه و انشاءالله تکرار آن در سال‌های آینده و رزمایش‌ها و حضور قوی نیروهای مسلح در خلیج‌فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و سواحل مکران مهمترین نشانه قدرت دفاعی و تهاجمی مدبرانه و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه تاکید کرد: شنیده‌ام یک فرمانده متجاوز آمریکایی این روزها حرف بی‌ربطی زده و گفته است که دو کشور باید برای اجتناب از خطاهای محاسباتی خطرناک بر سر برخی قواعد رفتاری به توافق برسند. باید به این فرمانده متجاوز آمریکایی گفت که شما گرفتار خطاهای مکرر محاسباتی خطرناک هستید؛ شماها خطاکار هستید چون متجاوزید. پرسنل شما نابلدند و دچار خطا می‌شوند، چون متجاوز به آب‌های منطقه هستید که آخرین نمونه آن تجاوز تفنگداران ترسو و نابلد شما به آب‌های جزیره فارسی بود که به سرعت اسیر شدند و آن قدر نابلدند که نمی‌دانند جزیره‌ای ایرانی سر راه‌شان است و فرماندهان آنها هم یا نمی‌دانستند و یا به پرسنل خودشان دروغ گفته و خیانت کرده‌اند.

سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: پرسنل متخصص و فداکار ما کارشان را بلدند هستند و اعتماد به نفس دارند، چون فرزند همین آب و خاک و مرز و بوم هستند و در خانه خود دریانوردی می‌کنند و هرگز دچار خطا نمی‌شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در پایان تاکید کرد: ما نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و به ویژه نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه چنان که فرماندهی معظم کل قوا فرموده‌اند هیچ اقدام تحریک کننده‌ای را نداشته و انجام نخواهیم داد، اما با هر اقدام تحریک‌کننده‌ای که زمینه نادیده گرفتن قدرت و حقوق ملت شریف ایران باشد، قاطعانه و سرسختانه برخورد خواهیم کرد و امیدواریم دشمن برای درک این موضوع نیاز نداشته باشد که اراده ملت و نیروهای مسلح ما را به آزمون بگیرد.

202/201

کد خبر: 679323

وب گردی

وب گردی