تلاش برای راه اندازی هیات پهلوانی و زورخانه ای در تمامی شهرستان های استان اردبیل

رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است که این هیات را در تمامی شهرستان های 10 گانه استان اردبیل فعال کنیم.

محمد شهبازعلیزاده در مراسم گرامیداشت عید غدیر خم که تحت عنوان طنین زنگ ولایت در زورخانه علی ابن ابیطالب (ع) اردبیل با حضور پررنگ مسئولان استانی، شهرستانی، ورزشکاران و عاشقان امیرالمومنین برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: هیات استان آماده راه اندازی هیات در تمامی شهرستان ها است.

وی با بیان اینکه هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اردبیل در سه محور اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حرکت می کند، تصریح کرد: برای هر سه محور برنامه ریزی شده است تا این رشته ورزشی به در سطح استان گسترش یابد.

شهبازعلیزاده با اشاره به موفقیت ها و برنامه های هیات استان اظهار کرد: کسب مقام اول تیمی کشوری در لیگ سال ۹۴، تشکیل مرکز آکادمی در هیات استان، برگزاری دوره آموزشی پایه برای متقاضیان و اعزام تیم برای مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای از جمله برنامه های هیات در طول یک سال گذشته است.

رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اردبیل با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی از اولویت های کاری این هیات است، گفت: انجام فعالیت های فرهنگی از قبیل مراسم غبار روبی مزار شهدا، برگزاری بزرگداشت فاجعه منا در زورخانه علی بن ابیطالب (ع) با حضور ورزشکاران استان و ورزشکاران شهرستان مراغه و مواردی از این دست جز برنامه های فرهنگی هیات بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تبریک عید غدیر خم به تبیین فلسفه این روز پرداخت و گفت: غدیر یعنی اینکه آنهایی که جلوتر هستند، برگردند و آنهایی که مانده اند، برسند تا همه با هم و همگام با ولایت حرکت کنند.

محمد فیضی با اشاره به جایگاه ورزش پهلوانی و زورخانه ای تصریح کرد: این رشته ورزشی هویت ایرانی – اسلامی دارد و باید همه مسئولان ورزشی و فرهنگی برای ترویج و گسترش آن در سطح استان تلاش و برنامه ریزی کنند تا بیش از پیش این رشته شناخته و معرفی شود.

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه ای، از رشته های باستانی است، ابراز امیدواری کرد: این رشته ورزشی در آینده از رشته های المپیکی باشد.

فیضی با بیان اینکه نمایندگان هم برای کمک به توسعه این رشته ورزشی آماده هستند، افزود: هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل بر روی کمک های نمایندگان به این هیات در سطح استانی و ملی حساب کند.

در این مراسم شال مروج فرهنگ پهلوانی به فیضی نماینده مجلس و طاهر شریفی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اعطا و از سادات و پیشکسوتان این ورزش و ورزشکارانی که نام آنها علی بود، تجلیل شد.

کد خبر: 679400

وب گردی

وب گردی