آغاز طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب از اول مهر

آغاز تشدید برخورد با مشمولان غایب سربازی، ارسال پیامک تعیین تکلیف برای بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار مشمول غایب، آغاز ثبت نام برای مرحله دوم جریمه ریالی سربازی و ... از جمله محورهای این گفت وگو، با جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگویی، درباره اجرای مرحله دوم ثبت نام برای جریمه ریالی سربازی در سال جاری ، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه مرحله دوم ثبت نام برای جریمه ریالی سربازی در سراسر کشور آغاز خواهد شد و کلیه افرادی که دارای ۸ سال غیبت یا بیشتر از آن بوده و سنوات غیبتشان تا پایان امسال به حداقل ۸ سال می رسد می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ درخواست خود را ثبت کنند.

به گفته کریمی سربازان فراری و انصراف دهندگان از تحصیل نیز می‌بایست تا پایان امسال حداقل هشت سال از تاریخ انصراف یا ترک یگان خدمتی‌شان گذشته باشد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی نیز امکان پرداخت قسطی جریمه وجود دارد، درباره مهلت ثبت‌نام برای جریمه ریالی در مرحله دوم نیز گفت: با گذشت مدتی از اجرای مرحله دوم و رصد میزان استقبال و مراجعه کنندگان درباره مهلت آن تصمیم گیری خواهد شد.


آغاز ارسال اخطاریه برای مشمولان غایب


کریمی همچنین با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب و فراری از ابتدای مهرماه آغاز می شود گفت: از حدود دو ماه قبل برای بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن از مشمولان غایب پیامک ارسال شده و از آنان خواستیم تا با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند، این افراد شامل کلیه مشمولان غایب شده و تمام کسانی که بیشتر و کمتر از هشت سال غیبت داشتند را شامل می‌شود. این افراد اگر سنوات غیبتشان به حداقل هشت سال تا پایان امسال یا بیشتر از آن برسد می‌توانند با پرداخت جریمه از سربازی معاف شوند، اما اگر سالهای غیبتشان کمتر از ۸ سال باشد باید به سربازی بروند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه افرادی که پیامک تعیین تکلیف دریافت کرده‌اند باید با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه 10 وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند، ادامه داد: با آغاز مهر ماه اخطاریه هایی برای این افراد به منازلشان صادر خواهد شد و طرح تشدید برخورد با سربازان فراری و مشمولان غایب نیز اجرا می‌شود و بر این اساس علاوه بر اینکه امکان دستگیری مشمولان غایب برابر قانون وجود دارد، این افراد از دریافت یکسری خدمات نیز محروم می‌شوند.

703

کد خبر: 679408

وب گردی

وب گردی