وزیر تعاون دولت اصلاحات: دانشگاه آزاد اسلامی پس از کمی‌سازی، به سمت کیفی‌سازی حرکت کرده است

وزیر تعاون در دولت اصلاحات گفت: امروز یکی از امتیازات کشور و یکی از جایگاه هایی که در دنیا در اختیار کشور ما است وجود منابع غنی افراد تحصیل کرده است که این مهم با دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است.

علی صوفی به ایسکانیوز گفت: در ابتدای شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی که با پیشنهاد آیت الله هاشمی و سخنرانی ایشان در خطبه های نماز جمعه بود، به تدریج با حمایت های مختلف این مجموعه علمی ایجاد شد. این دانشگاه ایده جالبی بود برای کسانی که پشت کنکور می ماندند و نمی توانستند از سد کنکور عبور کنند. برای چنین افرادی راهی جز خارج شدن از کشور باقی نمی ماند. از طرفی دانشگاه ها فقط در نقاط محدودی از کشور وجود داشتند و کسانی که می خواستند در آموزش عالی ادامه تحصیل دهند باید از شهری به شهرهای بزرگتر سفر کنند و مدتی را در غربت به سر ببرند.

صوفی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان یک نهاد مردمی در فضای آن روزهای کشور آهسته آهسته شکل گرفت. چهره هایی هم که در هیات موسسه این مجموعه علمی حضور داشتند، چهره های مردمی بودند که در بین مردم مقبولیت داشتند.

وزیر اسبق تعاون تاکید کرد: امروز یکی از امتیازات کشور و یکی از جایگاه هایی که در دنیا در اختیار کشور ما است وجود منابع غنی افراد تحصیل کرده است که این مهم با دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است. زحمات بسیار زیادی برای این دانشگاه کشیده شده و هزینه های بسیاری زیادی برای شکل گیری آن شده است. پس از کمی سازی در این سال ها، امروز دانشگاه آزاد اسلامی به سمت کیفی سازی حرکت کرده است.

او در ادامه به رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم اشاره کرد و افزود: کشور ما برای یک حرکت کلی برای اشتغال جوانان را شروع کند. بدین معنا که برنامه های آموزش عالی متناسب با نیاز کشور در صنعت و جامعه باشد و به نوعی تمام نیروی آموزش عالی برای تربیت نیروز متخصص صرف شود. ندرک گرایی در دنیا منسوخ شده است. این بدین معناست که کشور احتیاج به کارگر ماهر، متخصص، تکنیسین و...دارد. در دنیا سعی می شود مراکز آموزش عالی نیروهای لازم برای بازار کار تربیت شود.

صوفی ادامه داد: حتی جوانان امروز به دنبال این هستند که رزومه خود را پربار کنند. با توجه به این موضوع که استغال در بخش خصوصی هم باید فراگیر شود، داشتن رزومه و تخصص مناسب بسیار ارزشمند است. خوشبختانه این خیز نه تنها در دانشگاه آزاد بلکه در تمام دانشگاه های کشور برداشته شده، اما باید به بازار کسب و کار بیشتر توجه شود.

او در ادامه گفت: خوشبختانه پس از برجام می توانیم تعاول های خوبی حتی در بخش های علمی با دنیا داشته باشیم. خوب در اثر این تعامل، آموزش های روز را فرا بگیریم. از طرفی این موضوع باید در فرزندان این جامعه نهادینه شود. ین مضووع هم فقط با آموزش از کودکی و در آموزش و پرورش میسر است. اما از ابتداباید این روحیه در دانش آموز ایجاد شود که که دانش آموز به دنبال نمره نباشد و به دنبال فهمیدن باشد.

20101

کد خبر: 679412

وب گردی

وب گردی