دیدارهای جداگانه رحمانی فضلی با وزرای دادگستری سوئیس و خارجه ارمنستان و کمیسر عالی در امور پناهندگان

وزیر کشور که برای شرکت در اجلاس جابجایی های گسترده پناهندگان و مهاجرین به نیویورک سفر کرده است در حاشیه این اجلاس با وزیران دادگستری سوئیس و خارجه ارمنستان و همچنین کمیسر عالی در امور پناهندگان سازمان ملل جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار و گفتگو با وزیر دادگستری سوئیس گفت: میزبانی مناسب جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین و انجام اقدامات کنترلی، موجب جلوگیری از مهاجرت های گسترده این افراد به سمت اروپا شده است اما با این همه، کشورهای اروپایی به وظایف قانونی و تکالیف بین المللی خود در قبال کشورهای مبدأ و پذیرنده عمل نمی کنند.

در این دیدار وزیر دادگستری سوئیس توسعه همکاری های دو کشور در حوزه مهاجرین و تبادل تجربیات و پیگیری توافق در این خصوص را خواستار شد.
همچنین در این دیدار که روز سه شنبه به وقت نیویورک انجام شد، دو طرف بر اجرایی شدن نقشه راه و توافقات روسای جمهور دو کشور، در جریان سفر رییس جمهور سوئیس به تهران تأکید کردند.

کمک های سازمان ملل بسیار ناچیز و کمتر از ٣ درصد هزینه های ایران برای مهاجران است
همچنین وزیر کشور در دیدار با گرندی کمیسر عالی در امور پناهندگان سازمان ملل با یادآوری نگرانی ایران از وضعیت و شرایط مهاجرین غیر مجاز که مشکلات فراوانی را برای دولت و مردم ایران بوجود آورده است، اظهارداشت: سازمان ملل و نهادهای بین المللی مسئول، بایستی به دولت افغانستان برای ساماندهی و بازگشت مهاجرین غیرمجازبه کشورشان کمک و مساعدت جدی تری کنند.
وزیر کشور با بیان این که کمک های سازمان ملل بسیار ناچیز و کمتر از ٣ درصد هزینه هایی است که ایران در خصوص مهاجرین انجام می دهد، افزود: سازمان های بین المللی مسئول، بایستی در راستای تامین هزینه های بهداشتی و درمانی، آموزشی و غذائی پناهندگان و آوارگان، مسؤولانه تر اقدام کنند.
در این دیدار رحمانی فضلی بازگشت امنیت به کشورهای درگیر با گروه های تروریستی، همچون؛ عراق، یمن، افغانستان و سوریه و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی آنان را تنها راهکار واقع بینانه جلوگیری از مهاجرت و جابجایی های گسترده بر شمرد.
کمیسرعالی امور پناهندگان سازمان ملل نیز گفت: مشاهدات من در سفر به ایران، نشان داد که نحوه برخورد ایران با پناهندگان، یک الگو در جهان است.

تعمیق و گسترش همکاری های ایران و ارمنستان ضروری است
رحمانی فضلی در دیدار با ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه ارمنستان نیز به روابط خوب و مناسب دو کشور اشاره کرد و گفت: توسعه و گسترش همکاری ایران - ارمنستان، در تمامی عرصه های مورد علاقه ضروری است.
همچنین طرفین بر تعمیق و گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف امنیتی، پلیسی و جرائم سازمان یافته توافق کردند.
در این دیدار طرف ارمنستانی اظهار امیدواری کرد همکاری دستگاه های مختلف دو کشور توسعه بیش از پیش داشته باشد.

202/201

کد خبر: 679476

وب گردی

وب گردی