راه اندازی پویش مردمی حمایت از مارال ایرانی در"برنامه سرزمین ما"

در نخستین روز از فصل پاییز برنامه"سرزمین ما" با هدف حمایت از نسل »مارال» بر روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه یک، هرساله با شروع فصل پاییز، جفت‌گیری مارال(مرال) که این دوره به اصطلاح آن را «گاو بانگی» می‌نامند آغاز می شود. در این ایام مرال‌ها نر با برآوردن نعره‌های بسیار بلند، ماده‌ها را به سوی خود می‌کشانند که همین مساله موجب می شود شکارچیان به راحتی این حیوانات را پیدا و شکار کنند. متاسفانه نسل مرال ها بواسطه شکار بی رویه رو به انقراض است و به همین بهانه «جواد یعقوب زاده» از پویش نجات مرال فردا اول مهر به برنامه سرزمین ما می آید تا درباره راه اندازی این پویش و ضرورت محافظت از این گونه حیوانی گفتگو کند.

مهمان تلفنی برنامه هم دکتر «علی امینی» روانشناس است تا با برررسی روانکاوی شکار بر روی انسانها و اینکه شکار تفریح نیست به سوالات مجری پاسخ دهد.درسوال نظر سنجی برنامه هم از بینندگان پرسیده شده: این روزها که وارد فصل پاییز شده ام. بنظر شما چه بخشی از طبیعت نیازمند توجه خاص میشود؟که از طریق ارسال پیامک به شماره30000111 می توان در این نظر سنجی شرکت کرد.

برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای ایرج میلانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها ساعت 9:30 صبح به روی آنتن می رود.

508502

کد خبر: 679526

وب گردی

وب گردی