سازمان لیگ: استقلال و پرسپولیس باید به ما جریمه بدهند

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ از نامه‌نگاری با باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در خصوص جریمه این دو باشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الله بهمنی با اشاره به پایین کشیدن بنرهای مربوط به اسپانسر باشگاه استقلال قبل از دیدار این تیم مقابل ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی گفت:

تمامی محیط‌های تبلیغاتی متعلق به دیدارهای لیگ برتر در اختیار سازمان لیگ است و ما اجازه نمی‌دهیم اسپانسر دیگری به غیر از اسپانسر سازمان لیگ اقدام به تبلیغ کند.

وی ادامه داد: این موضوع، عرف بین‌المللی است. همه باشگاه‌های فوتبال ایران باید از محل درآمدهای سازمان لیگ سهم داشته باشند و یکی از راه‌های درآمدزایی، استفاده ما از تبلیغات محیطی در جریان رقابت‌هاست. اجازه نمی‌دهیم استقلال یا پرسپولیس دست به تبلیغ برای باشگاه‌ خود از طریق یک اسپانسر که سودی برای سایر باشگاه‌ها ندارند، بزنند.

بهمنی در پاسخ به این سوال که چرا تراکتورسازی در همین هفته و دیدار مقابل سیاه‌جامگان دست به چنین کاری زد، همچنین پرسپولیس و استقلال چطور در هفته‌های گذشته از اسپانسر خود در روزهای میزبانی استفاده می‌کردند، گفت: اگر تراکتورسازی این کار را انجام داده باشد، قطعاً موضوع را پیگیری می‌کنیم. در بحث استقلال و پرسپولیس نیز باید بگویم آنها در گذشته چنین کاری انجام داده‌اند اما ما هم با این باشگاه‌ها نامه‌نگاری کردیم و هم با مراجع ذی‌صلاح تا استقلال و پرسپولیس جریمه شوند. بالاخره هر اتفاقی، یک حساب و کتابی دارد و وقتی این دو باشگاه چنین کاری انجام دادند، باید منتظر عواقب آن نیز باشند.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وقتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، زمین آزادی را اجاره می‌کنند، چرا حق استفاده از تبلیغات محیطی را ندارند، گفت: در وهله اول، این دو باشگاه به صورت نقدی، پولی به ورزشگاه بابت اجاره پرداخت نمی‌کند. در هر بازی، درآمدهایی وجود دارد مثل بلیت‌فروشی یا همین تبلیغات محیطی که ما از محل درآمدهای این دو باشگاه، اجاره زمین را پرداخت می‌کنیم. از سوی دیگر، مگر لیگ برتر فقط با حضور همین دو تیم برگزار می‌شود؟ آنها مقابل حریفان دیگری به میدان می‌روند و هر حریف، باید از حضور و همچنین درآمدزایی در این دیدارها سهمی داشته باشند.

بهمنی عنوان کرد: شخصاً ترجیح می‌دهم تبلیغات محیطی در اختیار اسپانسر استقلال و پرسپولیس قرار بگیرد اما قوانین به ما این اجازه را نمی‌دهد. در هر لیگ، هر باشگاه یک اسپانسر دارد اما سازمان برگزارکننده آن لیگ نیز اسپانسرهای خودش را در هر بازی تبلیغ می‌کند. عرف بین‌المللی این طور است. به همین علت اگر باشگاهی غیر از این عمل کند، باید جریمه بدهد. استقلال و پرسپولیس در گذشته، فقط اسپانسرهای خود را تبلیغ کرده بودند که هیچ منطقی آن را نمی‌پذیرفت. ما به این قضیه ورود کردیم و شکایت خود از این دو باشگاه را دنبال می‌کنیم تا به منافع سازمان لیگ که در واقع منافع همه باشگاه‌هاست، دست پیدا کنیم.

602/401

کد خبر: 679543

وب گردی

وب گردی