رئیس مجلس شورای اسلامی به باکو دعوت شد

در دیدار خداحافظی سفیر کشورمان در باکو با رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری‌های پارلمانی ایران و آذربایجان تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان رسما از علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به باکو دعوت کرد و گفت: با توجه به اشتراکات ایران و جمهوری آذربایجان ، ظرفیت‌های همکاری‌های دوجانبه بخصوص در حوزه پارلمانی بسیار زیاد است. وی با تقدیر از فعالیت چهارساله سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت:نقطه عطف ماموریت شما برگزاری اجلاس سه جانبه سران ایران ،آذربایجان و روسیه بود که هنوز چشم جهانیان را خیره کرده است.

اگتای اسد اف توسعه مناسبات در عرصه‌های اقتصادی،‌ فرهنگی و علمی و پارلمانی را مهم دانست و با توجه به موقعیت جغرافیایی و مجاورت دو کشور خواستار تعمیق ارتباطات فیمابین شد و گفت: افزایش همکاری‌های دوجانبه به نفع دو کشور برادر و مسلمان است.

در این دیدار محسن پاک آیین نیز گفت: روسای جمهوری دو کشور در مجموع هفت دیدار در پایتخت های دو کشور و نیز کشورهای دیگر داشتند که تحرک قابل توجه به بسط روابط فیمابین بخشیده است . وی همچنین برگزاری دو اجلاس کمیسیون بین دولتی و نیز امضای 50 سند همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های مختلف را برای تقویت روابط دو کشور مهم ارزیابی کرد . سفیر کشورمان افزود: در نتیجه عزم و اراده سیاسی مسوولان دو کشور شاهد گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در همه حوزه ها و مقابله با تهدیدات مشترک مثل تروریسم و افراط گرائی هستیم. وی نقش مجلس ملی جمهوری آذربایجان در توسعه روابط دو کشور را موثر دانست و گفت: با کمک مجلسین دو کشور موفق شدیم از اهداف عوامل ثالث که برای ایجاد تیرگی در روابط تلاش می کردند، جلوگیری کنیم . پاک آیین با تاکید بر این که مسوولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مراقب روابط فیمابین هستند، گفت: به همین دلیل آینده روابط دو کشور را روشن می بینم.

202/201

کد خبر: 679549

وب گردی

وب گردی