رقابت برای ۶محصول شیمیایی

حجم معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالای ایران امروز ۱۷ هزار و ۸۷۳ تن رقم خورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، حجم عرضه در گروه شیمیایی ها ۴۳ هزار تن و تقاضای آن نیز بالغ بر ۲۴ هزارتن بود.

کالاهای مورد توجه بازار در این روز منومر وینیل استات، دی اتیل هگزانول، سودکاستیک، منواتیلن گلایکول، دی اتیلن گلایکول و استایرن منومر بود؛ به این ترتیب این کالاها توسط مصرف کنندگان با رقابت مورد معامله قرار گرفتند.

دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند که به صورت سلف و با حجم۱۱۰۰ تن عرضه شده بود، ۱۴۹۶ تن تقاضا داشت، قیمت این کالا ۲هزار و ۶۹۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳هزار و ۷۶ تومان رقم خورد.

منومر وینیل استات این مجتمع هم با حجم ۵۵۰ تن عرضه، ۳۹۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۵ تومان ونرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۲۱ تومان بود.

همچنین منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول این مجتمع که به ترتیب ۳۳۰ و ۱۱۰ تن عرضه داشت، ۱۱۱۱ و ۱۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه منواتیلن گلایکول ۲ هزار و ۱۸ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۱۵۷ تومان بود.

دی اتیلن گلایکول پتروشیمی شازند هم با وجود افزایش تقاضا، نهایتا با قیمت پایه ۲ هزار و ۲۲۴ تومان رقم خورد.

استایرن منومر پتروشیمی پارس نیز در این روز با حجم ۳ هزارتن عرضه شد، ۳۷۲۰ تن تقاضا داشت و قیمت پایه ۳ هزار و ۳۴۰ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۳۴۱ تومان رقم خورد.

عرضه ۵ هزارتنی سودکاستیک پتروشیمی اروند هم ۵۹۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴۵۵ و میانگین نرخ خرید آن هم ۴۶۱ تومان رقم خورد.

در همین حال ایزوبوتانول و دی اتانول آمین پتروشیمی شازند، کریستال ملامین پتروشیمی خراسان، اوره صنعتی گرانوله پتروشیمی کرمانشاه، اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان و بنزن پتروشیمی بندرامام با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند.

602/401

کد خبر: 679577

وب گردی

وب گردی