روحانیت اثرگذارترین نقش را در عرصه فرهنگ دارد

مشاور امور روحانیت رئیس جمهور و سرپرست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت: روحانیت اثرگذارترین نقش را در عرصه فرهنگ توحیدی و تقویت روحیه اتحاد و همدلی دارد.

به گزارش ایسکانیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نمازی در همایش روحانیون شیعه و سنی گلستان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ اظهار داشت: همزیستی مسالمت‌آمیزی در استان گلستان بین اقوام مختلف و نشات گرفته از فعالیت و حضور علمای برجسته شیعه و سنی وجود دارد و نقش روحانیت در ایجاد فرهنگ توحیدی و تقویت روحیه اتحاد و همدلی در جامعه تاثیرگذار است.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی فراوانی که دولت میراث‌دار آن شده، فعالیت دولت در کاهش تورم و مهار مشکلات اقتصادی را اثر بخش دانست و بر عزم جدی دولت به رفع موانع اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرد.

مشاور امور روحانیت رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری فصل الخطاب دولت در تمام عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، توجه به اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های دولت و اجرای منویات مقام معظم رهبری در این زمنیه را تنها راه مسائل امروز ایران دانست.

وی افزود: با همه مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر دولت بود اما همه تعهدات حمایتی دولت به بخش‌های فرهنگی خارج از دولت تا جایی که ممکن بود انجام شد و با توجه به اینکه بیشترین هزینه‌ها در حوزه فرهنگ در خارج از دولت انجام می‌شود باید توجه بیشتری به نقش روحانیت در عرصه فرهنگ داشت و عملکرد موفق روحانیون بزرگواری مانند آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان را سرمشق برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی روحانیون قرار داد.

حجت‌الاسلام نمازی با اشاره به اینکه مرکز ارتباطات دولت و روحانیت فعالیت خود را از سال دوم فعالیت دولت تدبیر و امید آغاز کرده، گفت: این مرکز را حلقه وصل دولت و روحانیت دانسته و سفرهای استانی را برای ارتباط با علما و روحانیون سراسر کشور و پیگیری مصوبات دولت در سفرهای قبلی، از برنامه‌های این مرکز دانست.

وی حضور آیت الله نورمفیدی، استاندار گلستان و روحانیون عالیقدر شیعه و سنی را ظرفیت عظیمی برای استان گلستان دانست و گفت :‌ مجموعه این شرایط ایجاب می‌کند که در این استان اقدامات موثری را از حوزه روحانیت شاهد باشیم.

201/201

کد خبر: 679610

وب گردی

وب گردی