امسال بیش از یک میلیون دانش آموزدر شهر تهران به مدرسه می روند

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران صبح امروز در آیین جشن شکوفه ها برای دختران کلاس اول دبستان عیسی بهرامی از ورود بیش از یک میلیون نفر دانش آموز به مدارس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز صبح امروز آیین جشن شکوفه ها همراه با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران، سردار حسینی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، قائم مقام شهردار منطقه 11 و دانش آموزان کلاس اولی در مدرسه دخترانه عیسی بهرامی برگزار شد.

علیرضا کمره ای مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران با بیان این که امسال یک میلیون و 100 هزار نفر دانش آموز راهی مدارس خواهند شد ؛گفت از این تعداد 520 هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند که 105 هزار نفر از آنان دانش آموز اول ابتدایی و 60 هزار دانش آموز پیش دبستانی هستند که برای نخستین بار در فضای تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

او همچنین از آمادگی کامل واحدهای آموزشی برای پذیرش دانش آموزان در روز شنبه سوم مهر خبر داد.

سردار حسینی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در حاشیه آیین نواختن زنگ اولین روز مدرسه که در دبستان دخترانه عیسی بهرامی برگزار شد؛ با اشاره به هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده برای سرویس های مدارس ؛از اولیای دانش آموزان درخواست کرد از توقف دوبله و غیر مجاز در اطراف مدارس خودداری کرده و در صورت ضرورت در مکان های با فاصله مناسب خود روی خود را پارک کنند.

او ضمن تشریح تدابیر انجام شده برای ایمنی تردد دانش آموزان و نظم ترافیکی در محورهای منتهی به مدارس ابراز امیداوری کرد که با استمرار حضور پلیس در معابروهمکاری خانواده ها سال تحصیلی کم حادثه و خوبی در تمام معابر شهری داشته باشیم.

همچنین وحید محمدی قائم مقام شهردار منطقه 11 از اجرای پروژه های عمرانی ، خدماتی و تجهیزاتی در مدارس سطح منطقه برای ورود 40هزار دانش آموز به مدارس بخش مرکزی شهر تهران خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از مهر مرمت مدارس ، تجهیز مدارس، خط ­کشی مسیرهای منتهی به مدارس، ایمن ­سازی معابر، مرمت پل ها ، مرمت جداول و انهار ، نصب علائم ترافیکی در محدوده­ مدارس ، برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگ­سازی برای رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و سرویس های مدارس ، رنگ­آمیزی و زیباسازی فضاهای مدارس، نصب و تعمیر تجهیزات ورزشی و تفریحی و... انجام شده است.

او همچنین بر استفاده از ظرفیت حداکثری مدیریت شهری برای آمادگی بازگشایی مدارس تأکید کرد و تنوع مدهای حمل و نقلی در این منطقه از جمله مترو ، تاکسی و اتوبوس را برای جا به جایی خانواده ها و دانش آموزان مطلوب دانست و افزود: هر شهروند ساکن در منطقه 11 می تواند با طی مسافت 200 متر به یکی از مدهای حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشد.

105105

کد خبر: 679616

وب گردی

وب گردی