رییس جمهوری: سطح همکاری های مشترک ایران و سوئیس باید بیش از پیش توسعه یابد

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس تاکید کرد که برای تحکیم و تعمیق روابط تهران - برن در همه حوزه ها بویژه اقتصادی و بانکی هیچ مانعی وجود ندارد و سطح همکاری های مشترک ، در راستای منافع دو ملت باید بیش از پیش توسعه یابد.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه به وقت نیویورک در دیدار "یوهان اشنایدر امان"، به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و اظهارداشت: با توافق برجام، موانع همکاری های اقتصادی از پیش رو برداشته شده است و اکنون دو طرف ضروری است به روند توسعه همکاریهای مشترک شتاب بخشند.

رییس جمهوری نقش همکاری های بانکی و مالی را در ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی با اهمیت برشمرد و گفت: برای توسعه روابط اقتصادی ایران و سوئیس، ظرفیت های خوب و فراوانی وجود دارد که لازمه استفاده بهینه از این ظرفیت ها، فعال شدن بانک ها است .

روحانی با بیان اینکه اجرای دقیق برجام و پایبندی همه طرف ها به توافق ، مهم است، گفت:دولت های اروپایی و از جمله سوئیس، باید به بانکهای بزرگ برای همکاری با ایران اطمینان دهند.

رییس جمهوری توسعه همکاری های اقتصادی ایران و سوئیس را به نفع دو ملت و منطقه دانست و اظهارداشت: در ایران پروژه های مهم ملی و منطقه ای همانند توسعه شبکه های ریلی و تقویت و توسعه بنادر در دست اجرا است که منطقه را به حوزه مدیترانه و اروپا پیوند می دهد.

روحانی افزود: ایران و سوئیس می توانند سرمایه گذاری مشترک منطقه ای داشته باشند.

رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس نیز در این دیدار تاکید کرد که "علاقه مندم مجددا تاکید کنم که ما مصمم به توسعه روابط اقتصادی، مالی و بانکی با جمهوری اسلامی ایران هستیم".

"یوهان اشنایدر امان" با بیان اینکه تلاش داریم روند همکاری های مشترک را گسترش دهیم، اظهارداشت: تمام کوشش ما بر بهبود وضعیت کنونی است و می خواهیم در کنار ایران فعالیت های اقتصادی و مالی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در قلب بازار بزرگ منطقه است ، افزود: باید با هم گام به گام برای رفع مشکلات پیش برویم و اطمینان می دهم اراده و تلاش سوئیس، ارتقای روابط در سطح عالی است.

رییس جمهوری سوئیس همچنین اعلام کرد که کشورش آماده است در بخش صنایع پیشرفته و ایمنی تاسیسات هسته ای صلح آمیز با ایران همکاری کند.

201/201

کد خبر: 679633

وب گردی

وب گردی