یارانه سوخت‌ ناوگان بدون بیمه شخص‌ثالث از امروز قطع می‌شود

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تردد ۶۴ هزار خودروی حمل و نقل عمومی بدون بیمه‌نامه معتبر، گفت: یارانه سوخت ناوگان بدون بیمه شخص‌ثالث، از امروز(پنجشنبه)قطع می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد گفت: طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، بر اساس مصوبه هیأت وزیران از اول مهرماه سال ۹۴ آغاز شد و تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: در ماههای گذشته، به خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از گازوئیل یارانه‌ای استفاده می‌کنند هشدارهای بیمه‌ای در جایگاه‌های سوخت داده شده است، این در حالی است که در حال حاضر حدود ۶۴ هزار دستگاه خودروی ناوگان حمل و نقل عمومی که فاقد بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث هستند، در فهرست خاکستری قرار دارند و هنگام سوخت‌گیری با پیغام خطای بیمه مواجه می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در چند ماه اخیر، این عده از امروز اول مهرماه نمی‌توانند از سوخت یارانه‌ای استفاده کنند.

وی افزود: مالکان این خودروها می‌توانند در نخستین فرصت بیمه‌نامه شخص ثالث را تهیه و با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰، کارت سوخت خود را از فهرست خاکستری خارج کنند تا بتوانند از سوخت یارانه‌ای استفاده کنند.

آدم‌نژاد گفت: خودروهایی هم که بیمه معتبر دارند و با این پیغام مواجه می‌شوند، می‌توانند با مراجعه و ارائه مدارک به دفاتر پلیس + ۱۰ از فهرست خاکستری خارج شوند. به هرحال اکنون حدود ۴ هزار و ۶۰۰ خودروی حمل و نقل عمومی کشور نیز در هنگام سوخت‌گیری با پیغام هشدار بیمه‌ای مواجه می شوند که مالکان آنها یک ماه مهلت دارند بیمه نامه معتبر شخص ثالث تهیه کرده و بعد از مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰، اطلاعات بیمه خود را اصلاح کنند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف گازوئیل با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، گفت‌: از زمان اجرای این طرح در یک‌سال گذشته تاکنون، به طور متوسط روزانه ۸ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده است.

وی گفت‌: بر اساس تصمیم کارگروه طرح تخصیص سوخت قرار شد طبقه‌بندی قدیم خودروهای مسافری شامل سه طبقه خودروهای تا ۲۰ نفر، ۲۱ تا ۴۰ نفر و بیش از ۴۰ نفر به طبقه‌بندی جدید شامل خودروهای حمل مسافر تا ۹ نفر، ۱۰ تا ۱۵ نفر، ۱۶ تا ۲۶ نفر، ۲۷ تا ۴۰ نفر و بالای ۴۰ نفر تقسیم‌بندی شود.

402/602

کد خبر: 679699

وب گردی

وب گردی