سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی:     ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه؛ از مهمترین وظایف دانشگاهیان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در آستانه فرارسیدن  هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این ایام عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به ویژه در فضای دانشگاه ها ترویج دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا اقدامی با بیان اینکه آنچه امروز موجب اقتدار و سربلندی جامعه گردیده حاصل ایثار و ازجان گذشتگی های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بوده است افزود: هر بار که کشور ما مورد تجاوز بیگانگان قرار می گرفت قسمتی از خاک کشور به دست دشمن می افتاد،اما در طول هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد و این اتفاق حاصل شجاعت و دلاوری های رزمندگان کشورمان بوده است .

دکتراقدامی اظهار داشت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد هیچ آسیب و خدشه ای به کشورمان وارد نخواهد آمد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی خاطرنشان کرد: وظیفه ما دانشگاهیان این است که فرهنگ ایثار و شهادت را برای آیندگان تبیین نموده و این فرهنگ را در جامعه ترویج کنیم.

دکتر اقدامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز کشور به همت خون شهدای گرانقدر و ایثارگری رزمندگان به اقتدار عظیمی دست یافته است گفت: تا زمانیکه فرهنگ ایثار, شهادت و ازجان گذشتگی در جامعه باشد هیچ ابرقدرتی جرأت دست درازی و تجاوز به خاک کشورمان را نخواهدکرد و ملت ما هیچ گاه شکست نخواهد خورد .

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی همچنین اضافه کرد: در دین مبین اسلام از شهادت به عنوان زیباترین مرگ یاد شده و جهاد در راه خدا از وظایف دینی ما محسوب می شود, بنابراین لازم است درجهت ترویج هرچه بیشتر فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه تلاش شود.

وی در پایان از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به جهت ابلاغ برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس قدردانی کرد.

20101

کد خبر: 679718

وب گردی

وب گردی