نوکیا ادعا می‌کند: ارائه اینترنتی دو هزار برابر سریع تر از Verizon Fios

نوکیا مدعی است که می‌تواند سرویس اینترنتی ارائه دهد که تقریبا دو هزار برابر سریع‌تر از Verizon Fios است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، شرکت Verizon Fios تقریبا هر ماه عنوان سریع‌ترین ISP را در لیست سرعت Netflix به خود اختصاص می‌دهد. گاهی اوقات ISPهای دیگری جای ورایزون را می‌گیرند، اما برتری آنها هیچ‌گاه دوام زیادی ندارد. البته برخی از افراد معتقدند که چنین لیست‌هایی دقیق نیست و بیش از حد ساده به نظر می‌رسد.

با این حال نمی‌توان از این حقیقت چشم‌پوشی کرد که سرعت اینترنتی که Verizon Fios ارائه می‌دهد، بسیار بالا است، در حال حاضر حداکثر سرعتی که این ISP ارائه می‌دهد در حدود ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این میزان از سرعت در حدود هزار برابر سریع‌تر از اینترنت Dial-Up است.

البته گوگل فایبر با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه‌ای خود در این زمینه پیشرو است، با این وجود به دلیل آنکه در حال حاضر ISP یاد شده، قادر به سرویس‌دهی در شهرهای زیادی نیست، بنابراین رقیبی جدی برای ورایزون فیوس محسوب نمی‌شود. اما تصور کنید که امکان استفاده از اینترنتی باشید که در برابر آن، سرویسی که ورایزون فیوس ارائه می‌دهد، حس اینترنت Dial-Up را به شما القا کند. این دقیقا چیزی است که نوکیا ادعای دستیابی به آن را دارد.

براساس گزارش وب‌سایت ZDNet، نوکیا در حال کار روی تکنیکی موسوم به شکل‌دهی احتمالاتی منظومه (PCS) است که به آن امکان دستیابی به سرعتی معادل ۱ ترابیت بر ثانیه را می‌دهد. این سرعت تقریبا ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از سرویس‌های گوگل فایبر و ورایزون فیوس است، بنابراین چنانچه نوکیا موفق به ارائه‌ی چنین سرعتی شود، سرویس‌‌های فعلی ISP‌های یاد شده، در برابر آن همانند Dial-Up خواهد بود.

101

کد خبر: 679743

وب گردی

وب گردی