دستگاههای دولتی الگوی سند چشم‌انداز را در مناطق آزاد اجرایی کنند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه دستگاههای دولتی، الگوی سند چشم‌انداز را در مناطق آزاد اجرایی کنند، گفت: در این مناطق به دنبال تجربه‌های نو هستیم.

به گزاش ایسکانیوز، اکبر ترکان در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی در منطقه آزاد ماکو اظهار داشت:مطابق با سند چشم‌انداز، ایران باید در سال ۱۴۰۴ به رتبه اول در منطقه دست پیدا کند که کمتر از ۱۰ سال به این موعد باقی مانده است.

وی با طرح این سوال که چقدر به سمت دستیابی به این چشم‌انداز پیش رفته‌ایم، افزود: اینکه چقدر برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز تلاش شده، باید در جای دیگری بررسی شود؛ اما پیشنهاد ما این است که الگوهای رسیدن به توسعه در مناطق آزاد اجرایی شود و بر همین اساس، از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و سایر نهادها درخواست داریم آنچه را که می‌خواهند در سال ۱۴۰۴ به آن برسند، در مناطق آزاد الگوسازی کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند یک قطعه کوچک از ایران ۱۴۰۴ را در این مناطق پیاده‌سازی کنند، اظهار داشت: از همه دستگاهها دعوت می‌کنیم در مناطق آزاد تجربه‌ای نو را پیاده‌سازی کنند.

ترکان با تاکید بر اینکه ما در مناطق آزاد به سمت ایران ۱۴۰۴ می‌رویم، افزود: برخی از دستگاهها توقع دارند همان روشی که در سایر شهرها اجرایی می‌شود، در مناطق آزاد هم وجود داشته باشد؛ اما ما در آن مناطق، به دنبال تجربه‌های نو هستیم.

وی با اشاره به اینکه آرمان‌های ایران در سال ۱۴۰۴ باید در قطعات کوچکی از این مناطق ساخته شده و پس از آن، قطعات بزرگتر را در سرزمین اصلی اجرایی کنیم، افزود: اگر نظامات بانکی ما دچار مشکل بوده و به موفقیت نرسیده است، باید الگوی مطلوب را پیاده‌سازی کرده و سپس آن را در سرزمین اصلی اجرایی کنند.

ترکان با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم دنباله‌روی سایر سیاست‌های کشور باشیم، گفت: باید مسیری را برویم که به ایران ۱۴۰۴ می‌رسد.

402/602

کد خبر: 679773

وب گردی

وب گردی