زائران اربعین تا ۱۵ ماه صفر به سامانه سماح مراجعه کنند

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی می‌توانند تا ۱۵ ماه صفر به سامانه سماح مراجعه کنند، گفت: مردم ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سعید اوحدی عصر امروز در مراسم نخستین سالگرد شهید منا شهید ایمان مسیبی، گفت: فاجعه منا یکی از بی‌سابقه‌ترین فجایع در تاریخ اسلام بود که بهترین بندگان خدا در دعای عرفه، در بهترین حالات انسانی عازم جهان آخرت شدند.

وی با اشاره به فاجعه منا با بیان اینکه در این فاجعه بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی مجموعه آل سعود به جهانیان اثبات شد، افزود: در حادثه منا ۷ هزار حجاج از سراسر دنیا به شهادت رسیدند که از این تعداد ۴۶۵ شهید ایرانی بودند.

رئیس سازمان حج و زیارت به بیانات مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فاجعه منا را امتحان بزرگ و فاجعه‎ای مصیبت‎بار برای جهان اسلام دانستند.

اوحدی فاجعه منا را حادثه‌ای تلخ برای جهان اسلام دانست و بیان کرد: در حادثه منا بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود به جهانیان اثبات شد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد بزرگداشت نخستین سالگرد شهدای منا هستیم و بسیاری از شهدای ما در بدترین شرایط جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: تفکر انحرافی و افراطی وهابیت باعث شد این حادثه تلخ رقم بخورد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امیدواریم خون پاک و مظلومیت این عزیزان موجب افشای هر چه بیشتر تفکر انحرافی وهابیت در دنیا شود، اضافه کرد: امسال مردم کشور ما در مراسم حج شرکت نکردند و تا زمانی که شاهد تغییر رفتار ناشایست آل سعود نباشیم اجازه حضور حاجیان در مراسم حج را نمی‌دهیم.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کردند، یادآور شد: ثبت‌نام حدود ۳۰ هزار نفر از زائران قطعی شده است.

اوحدی در پایان با بیان اینکه زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی می‌توانند تا ۱۵ ماه صفر به سامانه سماح مراجعه کنند، گفت: مردم ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

105105

کد خبر: 679787

وب گردی

وب گردی